شهری

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی بیان کرد: 

افق دیدمان باید افزایش عمق تولیدات داخلی باشد 

کد خبر : 56944

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دربیست‌وچهارمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهدگفت : درحال حاضر نیاز کشور درحوزه لوازم خانگی و صوتی و تصویری تقریبا به شکل کامل مرتفع شده است .

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و بیستمین نمایشگاه تخصصی صوتی و تصویری ” فیروز ابراهیمی” افزود: با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات برندهای خارجی در حوزه لوازم خانگی اتفاق بسیار بزرگی در تولیدات لوازم خانگی ما افتاد.

وی تاکید کرد: امروز در بازدید از نمایشگاه‌های لوازم خانگی و صوتی و تصویری حس خوبی دارم .زیرا هفت سال پیش وقتی به این گونه نمایشگاه‌ها می آمدیم کیفیت و تنوع خدمات پس از فروش به گونه‌ای بود که این احساس خوب را به ما منتقل نمی‌کرد .

ابراهیمی یادآور شد: از طرفی  فعالان اقتصادی این عرصه نیز با خدمتی که کشور و نظام‌ به آن ها در ممنوعیت کالاهای خارجی انجام داد را به بهترین وجه ممکن پاسخ دادند و  خوشبختانه امروزه نیاز ما در حوزه لوازم خانگی و صوتی و تصویری تقریبا به شکل کامل مرتفع شده است .

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد:تنوع مدل ، رنگ ،کیفیت و کمیت ، محصولات  خوبی را در لوازم خانگی ما رقم زده است که نمونه این محصولات  قابل قبول را دراین نمایشگاه مشاهده می کنیم .

ابراهیمی با اشاره به آن که شاید در برخی نمایشگاه ها ۵۰ درصد ظرفیت سالن های هم تکمیل نشود، اظهار داشت:  اما دراین نمایشگاه ۱۳۰ برند  وبالغ بر ۵۰ برند از استان خراسان رضوی حضور دارند که این نشان دهنده آنست اعتمادی که نظام به تولیدات کشور کرده  است و همچنین اعتمادی که مردم با مصرف تولیدات داخلی  کرده اند، جواب داده است .

وی تصریح کرد: امیدوارم روز به روز بر کیفیت‌ کالا هایمان در این حوزه  افزوده شود و من به عنوان یک فعال تشکلی و همچنین  یک تولید کننده  اگر چه با ممنوعیت مادام العمر ورود کالا از خارج به کشور مخالفم اما سطح خوبی در این ۵ سال بود که می‌تواند مجددا ۵ الی ۶ سال دیگر جدول زمانبندی داده شود و این فرصت همچنان در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد .

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یادآور شد: ممکن است ما نیازهای بیشتر ، بهتر و مهم‌تری را در آینده داشته باشیم  و از این رو نمی‌توانیم ارتباطمان را با دنیا قطع کنیم .بنابراین می‌توانیم  با استفاده از ابزار تعرفه از واحدهایمان  حمایت کنیم و به روزی برسیم که امکان آمدن هر لوازمی در حوزه لوازم خانگی میسر باشد اما مردم ما به لحاظ کیفیت و قیمت برای استفاده کردن از لوازم خانگی خارجی دلیلی نداشته باشند که نقطه مطلوب اینجاست .

فیروز ابراهیمی تاکیدکرد: همچنین  در حوزه صادرات نیز واحدهای ما قدم‌هایی را برداشته انداگرچه  یک سری مشکلات ساختاری داریم و باید در بحث رفع تعهدات ارزی تمهیداتی اندیشه شود که بتوانیم از این معضل عبور کنیم  و این در حالیست که در حال حاضر فرصت بسیار مطلوبی  برای صادرت مان وجوددارد .

وی ادامه داد:  همچنین ما باید بیش از پیش به عمق داخل محصولات مان بپردازیم‌ .زیرا امروز بخشی از این لوازم، عمق تولید داخل بسیار بالایی دارد  و برخی از آنها  نیز از عمق  کمتری برخورداراست و من اعتقاد دارم که باید طی سه سال آینده هدف گذاری لازم انجام شود تا تولیدمان از ۹۰ درصد عبور کند .

رئیس خانه صمت خراسان رضوی خاطرنشان ساخت : زیرا در حال حاضر به جهت منابع ارزی ،کشور با محدودیتی مواجه است وواحدهایی که مواد اولیه شان وابستگی شدید به واردات دارد گاهی تا یک فصل ، تامین منابع ارزیشان به طول می‌انجامد از این رو هرچه به سمت افزایش عمق تولیدات  داخلی مان برویم هم در قیمت تمام شده‌ امان و هم کیفیت و سرعتمان می‌تواند برنامه ارزشمندی برای کشور و بنگاه‌های تولیدی مان به همراه داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن