اخبار مهمشهری

سرخاندیز؛ پروژه ای در تراز ملی/ دهکده اقامتی تفریحی و گردشگری زائر شاندیز کلنگ خورد

کد خبر : 22141

مدیریت و بهبود منابع آب موجود، حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال از مهم ترین دستاوردهای ایجاد دهکده اقامتی تفریحی و گردشگری زائر شاندیز خواهد بود.

آیین کلنگ زنی احداث پروژه بزرگ گردشگری شهرستان طرقبه شاندیز سرخاندیز با شعار ( پشت خط، آماده حرکت ) صبح امروز پنج شنبه در شهر شاندیز برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز با بیان این که ارتقای دسترسی و توسعه برای رفع معضل ترافیک و حفظ کاربری و پهنه های طبیعی شهرستان و معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم و غذا از سیاست های راهبردی شهرستان محسوب می شود، گفت: بر همین اساس پروژه بوستان بزرگ زائر با عنوان سرخاندیز، تعریف شد تا بتواند به ایجاد انتفاع برای ذینفعان و استفاده مفید از ظرفیت های شهرستان نقشی اثرگذار و بی بدیلی ایفا کند.

سید حسن حسینی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز مکمل زیارت است و ثبت تردد ۳۰ میلیون خودرو از پل پرتوی مشهد طی سال گذشته نشان داد، منطقه استعداد فراوانی برای جذب گردشگر و کمک به ماندگاری زائر دارد که لازم است با استفاده از تعاملات بین بخشی بین مشهد و شهرستان، از ظرفیت ویژه ای که در پرتو عنایات امام رضا علیه السلام و فضای بکر محیطی و آب و هوایی ایجاد شده، برای ارتقا و توسعه شهر شاندیز به خوبی استفاده نمود.
وی خواستار همکاری مردم در بحث تملک زمین های مورد نیاز این پروژه ۱۰۰ هکتاری شد وخاطر نشان ساخت: ارزش افزوده، ایجاد اشتغال پایدار و حفظ محیط زیست از مزایای سرخاندیز است که همه از آن منتفع خواهند شد.
فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز خاطر نشان ساخت: حسب تاکید استاندار محترم خراسان رضوی در خصوص مثلث توسعه اقتصادی استان، سرخاندیز را داخل این مثلث توسعه تعریف و در کمترین زمان لازم، مجوزهای مربوطه را اخذ خواهیم کرد.

شهرداری دنبال تصدی گری نیست
ما پویش یک اراده عمومی برای شروع اتفاقی بزرگ را رقم زدیم و سرخاندیز را پروژه ای در تراز استانی و حتی ملی پیش بینی کرده ایم.
شهردار شاندیز هم با اشاره به این که احداث پروژه بزرگ گردشگری سرخاندیز در حقیقت پاسخ به مطالبه مردمی است، گفت: ایجاد دریاچه و بند جهت حفظ ومدیریت منابع آبی، خلق فضاهای گردشگری و تفریحی با رویکرد حفظ محیط زیست و همچنین ایجاد اشتغال پایدار از مهم ترین مزیت های این پروژه است.
مهندس بهرام نکاحی در خصوص مشخصات پروژه هم گفت: ۱۴ زیر پروژه و ۴ دریاچه برای این طرح تعریف شده وساخت مجموعه های تجاری، هتلینگ، بازی برای اقشار مختلف کودک و بزرگسالان در آن دنبال می شود.
وی با تاکید بر این که شهرداری دنبال تصدی گری نیست و ما حاضریم در صورت توان ودرخواست بخش خصوصی سهم خود را واگذار کنیم، افزود: ۱۵۰۰ اشتغال مستقیم و به همین تعداد غیر مستقیم تحول بزرگی در شهر شاندیز ایجاد خواهد کرد که اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست!
سرخاندیز طی ۵ سال به بهره برداری کامل خواهد رسید
مدیر اجرایی پروژه هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دهکده اقامتی تفریحی و گردشگری زائر در اراضی موسوم به سرخاندیز بین ابرده و شاندیز ساخته خواهد شد که امیدواریم فاز اول آن شامل بند ۳ و ۴ و حواشی که ۴۵ درصد کل مجموعه را تشکیل می دهد، در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.
مهندس عبدالرضا خراط چی برآورد هزینه طرح را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که شامل تملکات، مشارکت و مجوزها و سایر می باشد.
وی اظهار امیدواری کرد پروژه گردشگری سرخاندیز طی ۵ سال به بهره برداری کامل برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن