اقتصادی

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی درحاشیه برگزاری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی بیان کرد: 

بین هزینه کرد مصرف کنندگان و کیفیت کالا باید تناسب وجود داشته باشد

کد خبر : 56921

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی   دربیست‌وچهارمین نمایشگاه لوازم خانگی مشهدگفت : دیدگاه استاندارد این است که مردم از کالاهای داخلی استفاده کنند .همچنین این کالاها باید استاندارد و با کیفیت باشد و از طرفی دغدغه‌های تولیدکننده ومصرف‌کننده حائز اهمیت است و باید شنیده شود. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و بیستمین نمایشگاه تخصصی صوتی و تصویری ” سید محمدرضا سجادی ” افزود: ما در سازمان ملی استاندارد با این دو موضوع مواجه هستیم و لازم است به طریقی عمل کنیم تا هم تولید کنندگان استانداردهای لازم را رعایت کنند و هم حقوق مصرف کنندگان حفظ شود .لذا حضور ما در نمایشگاه برای اطلاع یافتن از آخرین دستاوردهای واحد‌های تولیدی و مطلع شدن از مشکلات آنان است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در خصوص اعتماد سازی مردم نسبت به استفاده از تولید ملی اظهار داشت : اعتماد در این راستا وجوددارد اما تقویت  اعتماد مردم در خصوص استفاده از کالای ایرانی ضرورت است. لذا باید در این خصوص نقایص برطرف شود تا کالاهای ایرانی هم در بازار داخل با کالاهای مشابه رقابت کند و در گام بعدی در بحث صادرات به ۱۵ کشور همسایه با حدود ۶۰۰ میلیون جمعیت حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی در خصوص نظارت بر قیمت کالاهای عرضه شده بیان کرد: حوزه قیمت‌ها به طور مستقیم با استاندارد در ارتباط نیست اما  برای حوزه‌های نظارتی تمهیداتی جهت قیمت‌گذاری مناسب وجوددارد اما از دیدگاه استاندارد در خصوص هزینه کرد مصرف کنندگان و کیفیت کالا باید تناسب وجود داشته باشد که در این راستا باید در جایگاه حاکمیتی خود درست عمل کنیم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن