شهری

مرتعداران و دامداران، شناسه یکتای کسب و کار اخذ کنند

کد خبر : 56910

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : به جهت بستر سازی توسعه خدمات الکترونیکی در امور مرتبط با مدیریت و بهره برداری از منابع طبیعی ، بر اساس قانون صدور مجوزهای کسب و کار ،مرتعداران و دامداران استان باید همچون سایر مشاغل کلیه امور مربوط به این شغل اعم از استعلام، تمدید ، ابطال مجوز و… را تنها از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور انجام دهند.

به گزارش صبح مشهد، شکاری افزود: برای استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور داشتن شناسه یکتا ضروری است بنابراین دامداران و مرتعداران دارای مجوز مرتعداری یا پروانه چرای دام باید با مراجعه به ادارات منابع طبیعی نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه سمطا اقدام نمایند تا بتوانند شناسه یکتادریافت کنند.

وی گفت : با هدف پیشگیری از تنش های اجتماعی و معیشتی ناشی از ابطال مجوز های چرای دام، دامداران و مرتعداران استان باید تا نیمه اسفند ۱۴۰۲ با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خود نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه سمطا اقدام کنند تا از ابطال مجوز آنها جلوگیری شود.

شکاری گفت : همسر و فرزندان مرتعداران متوفی، اعم از دارندگان پروانه چرای دام و مجریان طرح مرتعداری نیز باید همچون سایر مرتعداران و دامداران، تا نیمه اسفند ماه ۱۴۰۲نسبت به معرفی فرد جایگزین از بین خود اقدام نمایند

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت : از آنجا که مجوز چرای دام نیازمند طی مراحل اخذ مجوز بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار می باشد لذا چنانچه همسر یا فرزندان مرتعداران متوفی همانند سایر مرتعداران موفق به اخذ شناسه یکتای مجوز صادره از طریق درگاه ملی مجوز های کشور نشوند به لحاظ قانونی مجوز ایشان بلا اعتبار و در نتیجه مجوز غیر قابل تمدید خواهد بود. پس لازم است هر چه سریعتر در مهلت باقیمانده اقدام نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن