شهری

کشت محصولات سالم و ارگانیک در باشگاه کشاورزی شهری مشهد

کد خبر : 56876

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد کشت محصولات سالم و ارگانیک در باشگاه کشاورزی شهری این شهر را قابل تقدیر دانست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، حسین مختاری گفت: محصولات پاییزه باشگاه کشاورزی شهری با تنوع بالغ بر ۳۰ گونه گیاهی از انواع کلم ها (بروکلی، گل کلم رنگی، بروکسل، کیل) کاهوها (رسمی، فرانسوی رنگی)، هویج ، ترب ، تربچه ، شلغم، سیر، اسفناج ،چغندر برگی و لبویی و سبزیجات مدیترانه ای (چارد، روکولا) و گیاهان دارویی بوده که بدون مصرف کود و سموم شیمیایی و با رهیافت کشاورزی پایدار پرورش یافته است.

وی ادامه داد: تولید سالم و ارگانیک بدون استفاده از نهاده های شیمیایی، امنیت غذایی و جذب مشارکت اجتماعی از جمله مواردی است که در این پروژه هدفگذاری شده و می تواند از منظر اجتماعی یک گام منحصر به فرد برای تقویت سرمایه اجتماعی شهر باشد.

مختاری فرصت های کارآفرینی، فرصت های جدید شغلی، فرصت کسب درآمد و کمک به پس انداز خانوار، تامین مقرون به صرفه مواد اولیه غذایی باکیفیت و افزایش سلامت مواد غذائی را از مزایای اقتصادی کشاورزی شهری برشمرد و افزود: رویکرد این بوستان این است که شهروندان بتوانند محصولات سلامت محور در زمین کشاورزی بکارند و محصولات خود را برداشت کنند. کارشناسانی برای آموزش و مدیریت زراعی مزارع شهری این بوستان در خدمت شهروندان هستند و آبیاری محصولات نیز توسط شهرداری انجام می شود.

مختاری مساحت تقریبی پروژه کشاورزی شهری را حدود ۱ هکتار دانست و افزود : این باشگاه در حال حاضر ۲۰۰ مزرعه شهری دارد.

گفتنی است: باشگاه کشاورزی شهری مشهد در بوستان برکت حاشیه بزرگراه امام علی (ع) حدفاصل بلوار سید رضی و دانشجو قراردارد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن