اسلاید شوشهری

هوای مشهد سمی شد/ فقط مدارس تعطیل شد!

کد خبر : 56518

شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد با عبور از عدد ۵۰۰ دیگر قابل نمایش از طریق دستگاه‌های کیفیت سنج هوا نیست!

به گزارش صبح مشهد، رضا اسماعیلی، رئیس مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: ورود توده گرده و غبار از شب گذشته به مشهد باعث آلودگی هوا شده است که موج اول آن ساعت یک بامداد و موج دوم ساعت ۶ صبح بوده است.

وی افزود: بیشترین آلودگی هوا از ایستگاه الهیه گزارش شده و ایستگاه‌های سیدی و هفت حوض در رتبه‌های بعدی قرار دارند و نشان‌دهنده این است که آلودگی منشاء خارجی دارد و از محیط بیرون از مشهد وارد شده است.

متأسفانه به دلیل خشکسالی، وزش و جابه‌جایی هوا باعث انتقال گرد و غبار به شهر مشهد می‌شود، براساس گزارش هواشناسی طی ساعات آینده از مقدار ذرات معلق در هوا کاسته خواهد شد.

مدارس نوبت صبح مشهد تعطیل شد

همچنین مهدی اله‌پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هم گفت: با عنایت به پایداری وضعیت گرد و غبار، امروز کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس در مشهد مقدس، مناطق هفت گانه، تبادکان، رضویه، احمد آباد، در کلیه مقاطع در شیفت صبح بصورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود و همچنین مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی نیز  در شیفت صبح تعطیل و کلیه فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز در نوبت صبح تعطیل هستند.

وی ادامه داد: امتحانات نهایی در زمان و مکان تعیین شده به قوت خود باقی است.

جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر و استفاده از ماسک به شدت توصیه می‌شود و آنان باید فعالیت‌های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

همچنین از دستگاه‌های دولتی خواسته شده در صورت امکان، با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن