اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

سفارتخانه آمریکا یک قرارگاه عملیاتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود

کد خبر : 12868

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه برنامه های سفارتخانه آمریکا در دوران قبل از انقلاب بر مبنای حفظ حکومت طاغوت انجام می شد، گفت: سفارتخانه آمریکا یک قرارگاه عملیاتی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش صبح مشهد، عزت‌الله ضرغامی در ویژه برنامه یوم الله ۱۳ آبان در رواق امام خمینی(ع) در جمع دانش آموزان، دانشجویان، زائران و مجاوران بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: فتنه‌های ابتدای انقلاب برای براندازی یک حکومت کافی بود، اما جمهوری اسلامی با پشتوانه امام راحلو مردم ولایت مدار همه را نقشه بر آب کرد. وی با اشاره به اینکه لانه جاسوسی آمریکا یک سفارتخانه نبود، بلکه به قرارگاه نظامی، اطلاعاتی و عملیاتی علیه ملت ایران تبدیل شده بود، افزود: بنیان¬گذار انقلاب اسلامی دائم در مورد خطرات آمریکا تذکر می‌داد و مردم را آگاه می‌کرد، اما دولت موقت نه تنها به هشدارهای امام راحل توجهی نداشت، بلکه سیاست‌ و برنامه های خود را با آمریکا هماهنگ می کرد. ضرغامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از اسناد نشان می داد که افرادی در خود دولت موقت و حتی در حد سخنگوی دولت موقت، خودشان از محورهای جاسوسی بودند، خاطرنشان کرد: دانشجویان پیرو خط امام در آن زمان به این فکر افتادند که مردم را از توطئه های آمریکا آگاه کنند، لذا با یک حرکت تاریخی پیام را به دنیا انتقال دادند. وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) شاه را عروسک خیمه شب بازی آمریکا می دانست، اظهار کرد: مردم شاه را سمبل استکبار می‌دانستند و وقتی شاه سرنگون شد، برخی تصور کردند دیگر توطئه و طاغوت نیست، اما دانشجویان و دانش آموزان پیرو خط امام(ره) با طراحی حرکت عظیم ۱۳آبان به همه مردم فهماندن که هرجا ناآرامی و فتنه ای رخد دهد، طراحی و توطئه آمریکا در آن نهفته است.
تسخیر لانه جاسوسی منجر به حرکت عظیم مردمی شد عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دانشجویان به این نتیجه رسیدن که با اشغال لانه پیام‌شان را به دنیا برسانند و سپس سراغ درس‌شان بروند، اما اتفاق عجیبی رخ داد و کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که رفتن دانشجویان به لانه جاسوسی آمریکا منجر به حرکت عظیم مردمی شود و افکار عمومی با این حرکت انقلابی همسو شود. وی با اشاره به اینکه مردم به صورت شبانه‌روزی تجمع عظیم کردند و حرکت ضدآمریکایی را عمق بخشیدند و خودشان مقابل آمریکا ایستادند، افزود: وجود مسئله برجام و بدعهدی آمریکا این امر را بر همه ثابت می کند که امروز مشابه سال ۵۸ است، چرا که همه مردم مقابل آمریکا همگرا شدند و با اتفاق افتادن تسخیر لانه جاسوسی همه متوجه شدند آمریکا قابل اعتماد نیست و همیشه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران توطئه چینی می کند. ضرغامی با بیان اینکه معنای نرمش قهرمانانه را امروز همه متوجه شدند، گفت: نگاه حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه مذاکره با آمریکا در جمله نرمش قهرمانانه نهفته بود تا معلوم شود این‌ها بدعهد هستند. وی افزود: برخی از انسان‌های ساده‌لوح خیال می‌کردند اگر شعار مرگ بر آمریکا حذف شود، می‌توان با آمریکا رابطه گرفت و این را تبلیغ کردند، درعین حال رهبر انقلاب اجازه دادند فقط در مورد هسته‌ای مذاکره شود. بعدها خیلی‌ها اصرار می‌کردند در دوره های دیگری در زمینه برجام مذاکره شود، اما رهبر انقلاب اسلامی منع کردند. ضرغامی گفت: استقلال کردستان عراق با هدف ایجاد اسرائیل جدید در مرز ایران آخرین برنامه آمریکا بود، اما جمهوری اسلامی از تمامیت عراق دفاع کرد و دولت عراق، حشدالشعبی و بسیج عراق با الگوگیری از ایران توانستند کرکوک را بدون خون‌ریزی تصرف کنند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز همه مردم همگرا و متحد هستند، چرا که آمریکایی‌ها با بدعهدی هایشان نشان دادند هسته ای بهانه است، آنان با ملت ایران دشمن هستند. وی با اشاره به اینکه مسئولان باید با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و اتکاء به پشتوانه مردم از فرصت ها استفاده کنند و در مقابل آمریکا ایستادگی کنند، ابراز کرد: آمریکا بعد از تهدیدات نظامی تحریم‌ها را مطرح کرد، اما مردم انقلابی ایران به این نتیجه رسیده اند که اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با توطئه های دشمن است. ضرغامی با بیان اینکه اتحاد و یگانگی مردم امروز بیش از هر زمانی ملموس است، گفت: امروز تهدیدهای آمریکا اثر ندارد، چرا که ملت ایران با توجه به منویات مقام معظم رهبری آگاه هستند که آمریکا فقط برای رسیدن به منافع خود و براندازی نظام جمهوری اسلامی تلاش می کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا مردم ایران را تروریست می خواند، این در حالی است که ایران بزرگترین زخم‌ خورده تروریسم است، اظهار کرد: امروز تحریم و تعبیر مادرتحریم¬ها علیه ایران تنها راه مقابله آمریکایی ها با ملت ایران است. وی با اشاره به اینکه آمریکا بداند که امروز به اندازه کافی مواضع و پایگاه‌هایش در برد موشک‌های ما قرار دارد، گفت: ما به آمریکایی‌ها اعلام می کنیم که اگر دست از پا خطا کنند، قدرت موشکی ایران قادر است در هر نقطه‌ای منافع آنان را با خاک یکسان کند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن