اقتصادی

مدیر نمایشگاه مدیریت شهری مشهد خبرداد: 

استفاده از ظرفیت ها و دستاوردهای بین المللی برای ارائه خدمات به مشهد ضروری است

کد خبر : 56397

مدیر عامل شرکت نمایشگاهی رونق گفت: کلانشهر مشهد به جهت وجود حرم مطهر امام رضا (ع ) و حضور ده ها میلیونی زائران نیازمند ارائه خدمات ویژه وجامع تری در حوزه های مختلف از جمله خدمات شهری وحمل و نقل است. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری، تجهیزات پارکی، مبلمان شهری، حمل و نقل و ترافیک شهری ،علیرضا عاجزی افزود: این نمایشگاه دارای سبقه طولانی در مشهد است . اگرچه چند سالیست که در برگزاری آن وقفه افتاده است اما امسال دوباره پس از چهار سال این نمایشگاه با شرایط ویژه ای درمشهد برگزار می شود.

وی اعلام کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۲۸ آذرماه  الی اول دی ماه ۱۴۰۲در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهدبرگزار می شود. این نمایشگاه با همکاری دستگاه های متولی این بخش ازجمله شهرداری مشهد ، شورای اسلامی شهر، استانداری خراسان رضوی و سازمان همیاری و مجموعه های مرتبط برگزار خواهد شد.

برگزار کننده نمایشگاه جامع مدیریت شهری در مشهد ، درخصوص زمینه فعالیت مشارکت کنندگان این نمایشگاه اظهار داشت : عمده شرکت کنندگان از شرکت های مطرح تولید کننده و خدماتی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، حوزه پسماند و جمع آوری زباله، تجهیزات پارکی، زیباسازی شهر، حوزه های عمرانی و هوشمند سازی شهری ، شرکت های تولید کننده مبلمان شهری و تجهیزات روشنایی های شهری هستند.

وی درخصوص مشارکت کنندگان در این نمایشگاه بیان داشت : ۵۰ شرکت و سازمان دراین نمایشگاه حضور دارند که ۷۰ درصد آنها از داخل استان خراسان رضوی و ۳۰ درصد نیز از خارج استان می باشند.

علیرضا عاجزی از برگزاری نشست های تخصصی برای شهرداران شهرهای مختلف کشور در حاشیه این نمایشگاه خبرداد و گفت: این فرصتی است که شهرداران از نمایشگاه بازدید کنند و همچنین دراین نشست ها حضور داشته باشند .

وی این نمایشگاه را یک رویداد کاملا تخصصی با موضوع شهری در مشهد اعلام کرد و علت وقفه برگزاری این نمایشگاه را

شیوع کرونا دانست و بیان داشت: این نمایشگاه گفت و گو، همایش و سمینارمحور است که باحضور متخصصان حوزه های مختلف ،تبادل اطلاعات و تجربیات انجام خواهد شد.

برگزار کننده نمایشگاه جامع مدیریت شهری در خصوص ضرورت برگزاری این نمایشگاه نیز خاطر نشان ساخت: مشهد همیشه در حوزه های تجاری و اقتصادی پیشرو بوده است . از این رو در حوزه های مختلف از جمله در حوزه مدیریت شهری ما را به این واداشت که نمایشگاهی مستقیما دراین حوزه داشته باشیم.

عاجزی تاکید کرد:به اعتقاد من با توجه به همین ظرفیت ها و حجم بالای گردشگر ، زائر و مجاور توان این را داریم که نمایشگاهی داشته باشیم که ظرفیت ها، ویژگی ها و دستاوردهای این حوزه را به نمایش بگذارد .

وی درخصوص فعال بودن حوزه بین الملل در این نمایشگاه گفت: مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است وبزرگترین کلانشهر مذهبی دنیا،به این خاطر ،معرفی تکنولوژی هایی که در حوزه های کشورهای خارجی وبه ویژه همسایه و …درحال استفاده است ویا مورد نیاز این کشورهاست از اهداف این نمایشگاه می‌باشد.

وی تصریح کرد: در دو بخش در این نمایشگاه میزبان حوزه بین المللی خواهیم بود. ابتدا در حوزه معرفی دستاوردهای موجودو همچنین درحوزه هیات های تجاری بین المللی که با همکاری شهرداری مشهد، شهرداری های خواهر خوانده و تعدادی از شهرداران شهرهایی ازکشورهای آسیایی وهمسایه میزبانی خواهیم کرد.

عاجزی از تشکیل کمیته ویژه در شورای سیاست گزاری این نمایشگاه خبرداد و گفت: این کمیته ویژه با عنوان توسعه موضوعات فرهنگی و زیرساخت حمل و نقل و ترافیک برای معلولان و سالمندان، فرهنگ رانندگی، تفکیک زباله ، استفاده از خودرو هایی که آلایندگی کمتری برای شهرهادارند، پیش بینی می شود و آمادگی لازم راداریم که از حضور فعالان و دغدغه مندان این موضوعات بهره ببریم و جهت فرهنگ سازی در این موارد به مسئولیت اجتماعی خویش بپردازیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن