اقتصادی

قیمت مصوب مرغ زنده در بازار مشهد رعایت نمی‌شود

کد خبر : 41622

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: دلیل گران‌فروشی گوشت گرم مرغ در خرده‌فروشی‌ها این است که قیمت مصوب مرغ زنده به میزان هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان از سوی عرضه‌کنندگان رعایت نمی‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، امیر دلداری : شب گذشته هر کیلوگرم مرغ زنده در مشهد تا ۲۰ هزار تومان هم فروخته شد و عمده فروشان در فاکتورهای خرید خرده فروشان، گوشت گرم مرغ را هر کیلوگرم ۲۹ هزار تومان ثبت کردند.

وی بیان کرد: برخی تمایل به کشتار هر کیلوگرم مرغ زنده به قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان ندارند و با وجودی که کمبودی در زمینه تامین مرغ در خراسان رضوی وجود ندارد اما برخی از واحدهای صنفی گوشت مرغ را به اندازه کافی عرضه نمی کنند که منجر به ایجاد صف خرید در مقابل برخی صنوف می شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: خرده فروشی حلقه آخر در زنجیره عرضه گوشت مرغ است و قیمت مصوب فروش هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ به قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رعایت نمی شود که منشا این گران‌فروشی عدم رعایت قیمت مصوب مرغ زنده است.

دلداری افزود: با این حال بازرسان این مدیریت با متخلفانی که رعایت قیمت مصوب گوشت گرم مرغ به میزان هر کیلوگرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان را نکنند، برخورد قانونی می کنند که از ابتدای هفته تاکنون ۴۹ پرونده تخلف بابت گران‌فروشی گوشت مرغ به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۸۷۲ هزار ریال در مشهد تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال نیز ۱۱ کد کشتار کشتارکن ها به علت رعایت نکردن قیمت مصوب عمده فروشی در مشهد، بین ۲۰ روز تا یک ماه مسدود شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن