شهری

۱۰ میلیون پاکت شیر رضوی در مدارس توزیع می‌شود

کد خبر : 26433

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی از تأمین و توزیع ۱۰ میلیون پاکت شیر رضوی در مدارس طی سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، مهدی طالبیان بیان کرد: این مقدار پاکت شیر قرار است در ۶۰ نوبت طی سال تحصیلی در مدارس توزیع شود.
وی با اشاره به مناطق توزیع پاکت‌های شیر تولیدی شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی ویژه مدارس خاطرنشان کرد: این محصولات در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی ادامه داد: گستره عرضه پاکت‌های شیر مذکور بر اساس نظر سازمان دانش‌آموزی در مناطق محروم بوده است.
وی اضافه کرد: این کارخانه آمادگی دارد تا سقف ۲۵ میلیون پاکت شیر مدارس را طی سال تحصیلی تولید و توزیع کند.
طالبیان درباره بسته‌بندی پاکت شیر مدارس رضوی تصریح کرد: شیر موجود در این پاکت‌ها استریل و در حجم ۲۰۰ سی‌سی بوده و جنس بسته‌بندی آن نیز تتراپک می‌باشد.

طالبیان تاکید کرد: برای تهیه محصول شیر توسط شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی از بهترین شیرهای صنعتی تولیدی در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مصرف شیر در مدارس و نیاز این گروه‌های سنی به شیر بیان کرد: با توجه به لزوم و ضرورت جذب کلسیم برای کودکان و این که شیر حاوی کلسیم فراوان است، مصرف آن در کودکی و نوجوانی، جلوگیری از بیماری‌های مختلف در میانسالی را به دنبال خواهد داشت.

طالبیان ادامه داد: سرانه مصرف جهانی شیر ۱۶۵ کیلوگرم در سال به ازاء ۲ لیوان شیر در روز است که این رقم در کشور بسیار پایین‌تر از سرانه مصرف جهانی است. مدیر عامل شرکت فرآورده‌های لبنی رضوی افزود: چنانچه مقدار شیر مورد نیاز بدن تامین نشود، این امر باعث بروز انواع و اقسام بیماری‌های استخوانی در دوره میانسالی خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن