شهری

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد:

تخفیفات مشوق‌های ساخت‌وساز به بیش از ۵۰درصد هم می‌رسد

کد خبر : 55950

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: طرح تخفیفات ۲۵ درصدی ساخت‌وساز، شامل مشوق‌های ویژه‌ای است که در مواردی مجموع تخفیفات را به بیش از ۵۰ درصد هم می‌رساند.

به گزارش صبح مشهد، قاسم زوکی‌نژاد در بازدید از تحریریه روزنامه شهرآرا و در جمع خبرنگاران، درخصوص ویژگی‌های طرح تخفیفات ۲۵درصدی ساخت‌وساز عنوان کرد: مصوبه «مشوق‌‎های رشد تولید در حوزه ساخت‌وساز» شامل یک تخفیف عمومی ۲۵درصدی در مجوزهای ساخت‌وساز و یک بسته مشوق‌های ویژه است که با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد و مجموعه مدیریت شهری، تسهیلات جذابی را در اختیار شهروندان و سرمایه‌گذاران گذاشته است.

وی به جزئیات این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری عرصه در اجرای طرح‌های توسعه شهری و اجرای طرح‌های عمرانی، در مجموع مشمول حدود ۵۰ درصد تخفیف شده است.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد به تخفیفات و تسهیلات ویژه در حوزه تجاری‌ها اشاره و عنوان کرد: در مصوبه رشد تولید در حوزه ساخت‌وساز، در راستای کیفیت‌بخشی به فضاهای تجاری، زیربنای فضاهای راه‌پله، پله برقی، فیلتر آسانسور و آسانسور و راهروهای عمومی مشمول ۴۰درصد تخفیف علاوه بر ۲۵ درصد تخفیف کلی شده است. همچنین فضاهایی نظیر پله فرار، اتاق تاسیسات و رمپ معلولان که نقش مهمی در ایمن سازی ساختمان دارند معاف از پرداخت عوارض شده‌اند.

زوکی‌نژاد با اشاره به عزم مدیریت شهری برای نزدیک کردن مصوبات به واقعیات کارکردی آن حوزه، افزود: در مصوبه جدید، جدول ضریب طبقات در بهره‌برداری تجاری، کاهش چشمگیری داشته و به عرف بازار نزدیک شده است.

وی به ظرفیت‌های جدید برخی از طرح‌های بازنگری اشاره کرد و افزود: امکان احداث مسکونی در طبقه همکف، مازاد بر تراکم مصوب برای زمین‌های بیشتر از ۲۵۰متر، ظرفیت ویژه‌ای است که در اختیار مردم قرار گرفته و در مصوبه مذکور متناسب با ناحیه درامدی برای آن عوارض تعدیل شده است.
معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد عنوان کرد: در راستای تعهد مدیریت شهری به تفاهمات پیشین خود با مودیان محترم، عوارض ارزش افزوده املاکی که قبل از سال ۱۴۰۲ پروانه ساختمانی با مشخصات معبر احداثی یا تعریضی دریافت کرده‌اند، مشمول ۱۰۰درصد تخفیف شده است. همچنین در گروه پایانکار و نقل و انتقال، پرداخت عوارض ارزش افزوده بنا به درخواست مودی می‌تواند به زمان درخواست پروانه ساختمانی موکول شود.

زوکی‌نژاد افزود: درکاربری‌های مختلط، چنانچه مودی، متقاضی استفاده از حداکثر ظرفیت کاربری طرح نباشد، عوارض زیربنا ناشی از تغییر کاربری طرح متناسب با زیربنای تقاضا شده دریافت می‌شود و همچنین اعیان انتفاعی دارای مجوز از ارزش افزوده فعلی کسر خواهد شد. همچنین برای املاک مسکونی که تغییر کاربری داشته اما هیچ تغییری در کالبد و زیربنا نداشته‌اند، عوارض زیربنا با بهره‌برداری قبلی به نرخ روز محاسبه و از عوارض زیربنا با بهره‌برداری جدید کسر می‌گردد.

وی به بخش دیگری از مصوبه رشد تولید در حوزه ساخت‌وساز اشاره کرد و گفت: برای مودیانی که پیش از سال ۱۴۰۲ پرداختی داشته اما تسویه‌حساب کامل نکرده و این پرداخت منجر به صدور مجوز یا گواهی نشده است، عین پرداختی قبل با اعمال شاخص کل ماهانه مرکز آمار ایران محاسبه و از عوارض روز مودی کسر می‌گردد.

قاسم زوکی‌نژاد تاکید کرد: طرح تخفیف ۲۵درصدی و بسته متنوع مشوق‌های آن فقط تا پایان آذرماه برقرار بوده و شهروندان و فعالان حوزه ساخت‌وساز با مدنظر قرار دادن محدودیت‌ زمانی موجود در اجرای مصوبه و احتمال ازدحام در روزهای پایانی، با انجام پیش‌بینی‌های لازم از مزایای آن به صورت حداکثری بهره‌مند شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن