اسلاید شوشهری

مشکل شهرداری منطقه دو مشهد کمبود سرانه‌های خدماتی است

کد خبر : 55871

شهردار منطقه دو مشهد گفت: همچنان در حوزه‌های ترافیک، ساخت و ساز و سرانه‌های خدماتی مشکلاتی داریم‌.

به گزارش صبح مشهد، سیدعلی حسین‌پور، امروز چهارشنبه یک آذرماه، در تور خبری بازدید از پروژه‌های زودبازده منطقه دو مشهد، عنوان کرد: پروژه‌های زودبازده در منطقه دو مشهد با توجه به درخواست مردم در حوزه‌های مختلف عمرانی از شهرداری آغاز می‌شود.

وی در حاشیه بازدید از پروژه تبدیل سه راه کاشانی به چهارراه کاشانی، اظهار کرد: پروژه تبدیل سه راه کاشانی به چهارراه کاشانی با توجه به بار ترافیکی و کمبود سرانه فضای سبزی که در این منطقه وجود داشت با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان آغاز شد. پیشرفت فیزیکی ۸۰ تا ۸۵ درصدی این پروژه را شاهد هستیم و حداکثر تا سه هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

شهردار منطقه دو مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۰۰ درصدی نسبت به دوسال گذشته نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان پروژه برای بخش‌های عمرانی منطقه‌ای ما تعریف شده است که از لحاظ حجم پروژه‌های عمرانی رتبه دوم پیشرفت فیزیکی را در بین مناطق مشهد داریم.

حسین‌پور با اشاره به نیاز منطقه به ساخت و ساز و مشکل کمبود سرانه‌های خدماتی، یادآور شد: مهمترین مشکل ما کمبود سرانه‌های خدماتی است. در راستای رفع نیازهای مردم منطقه و مشکلات آن در بعضی سرانه‌ها، به خصوص در مناطق حاشیه شهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است اما همچنان در حوزه‌های ترافیک و ساخت و ساز همچنان مشکلاتی داریم‌.

وی در حاشیه بازدید از پروژه مجموعه ورزشی چند منظوره توپی تشکی شفا، تصریح کرد: در این پروژه فضایی توپی، تشکی و فضای روباز ورزشی با تعداد پارکینگ مشخص برای مردم( آقایان و بانوان) ایجاد خواهد شد. این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر و در دو طبقه با ارزشی نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان در حال انجام است.

شهردار منطقه دو مشهد با تاکید بر نیاز مردم به سرانه‌های خدماتی از جمله مجموعه‌های ورزشی، گفت: برحسب دستور شهردار محترم امیدواریم بتوانیم تا ۱۸ ماه آینده این پروژه را به اتمام برسانیم.

حسین‌پور در حاشیه بازدید از فاز دوم پروژه پارک خطی و فضای سبز محله اسماعیل‌آباد و در جمع خبرنگاران تشریح کرد: این‌پروژه در سه فاز دیده شده است. فاز دوم پروژه به مساحت ۶ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان از اواخر سال گذشته آغاز شده و دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد است. این پروژه تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اما با توجه به اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه از برنامه زمان‌بندی کنترل پروژه جلوتر بوده در تلاشیم تا زودتر به مردم تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه در فاز دوم پروژه پارک خطی محله اسماعیل‌آباد تمام سطوح خدماتی و فضاهایی که مردم بتوانند به صورت عام و خاص از آن استفاده کنند دیده شده، اضافه کرد: مهمترین دلایل در خصوص آغاز این پروژه علاوه بر کمبود سرانه‌ فضای سبز، افزایش فضای شهری در محله اسماعیل آباد و محله سپاد است. باتوجه به اینکه محله سپاد دارای مشکلات خاص و قرارگیری در بافت فرسوده و غیر رسمی است، سعی کرده‌ایم با پروژه‌های مختلفی که در این محله آغاز کردیم بخشی از کمبود سرانه‌های خدماتی خود را رفع کنیم.

شهردار منطقه دو مشهد افزود: مهمترین پروژه‌ای که شاید بتوان گفت بر اساس آن محله اسماعیل آباد را از بافت فرسوده خارج می‌کنیم، پروژه محور چهل متری است که از خیام به کنارگذر شمالی متصل می‌شود. در همین راستا مرحله نهایی اتمام طرح به پایان رسیده است. ما تملکات و استحصالات از زمین‌ها و فضای شهری را آغاز کردیم تا بتوانیم در یک برنامه زمان‌بندی تملک را انجام دهیم. پس از ابلاغ طرح با احداث کنارگذر و اتصال آن به خیام شمالی و ابوطالب شمالی می‌توانیم بار ترافیکی محور شرق را از این طریق به خیام و ابوطالب هدایت کنیم.

حسین‌پور در حاشیه بازدید از پروژه مجموعه ورزشی چند منظوره محله اسماعیل‌آباد، خاطرنشان کرد: این پروژه با ارزشی بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان در سطح آقایان و بانوان در دست احداث است. در تلاشیم تا ظرف مدت ۲۰ ماه این پروژه را تحویل مردم دهیم.

وی در بخش دیگری از این تور خبری و در نشستی که در محل شهرداری منطقه دو برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری منطقه دو با محدوده و حریمی به وسعت حدود ۱۶ هزار هکتار و جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر بیشترین محدوده و جمعیت را در بین مناطق مشهد دارد. همچنین اعتبارات منطقه دو برای پروژه زودبازده در امسال حدود ۱۳۵ میلیارد است.

شهردار منطقه دو مشهد با اشاره به اینکه دو پروژه روگذر تقاطع خیام فهمیده را خواهیم داشت، تصریح کرد: کارگاه‌های این پروژه‌ها تشکیل شده است. منتظر هستیم طرح ابلاغ و آغاز این پروژه ها را داشته باشیم. همچنین در حال انجام مباحث تملکات در پروژه‌های پارت یک و سه پارک حاشیه خطی محله اسماعیل آباد هستیم. همچنین عملیات احداث پروژه‌های زمین ورزشی روباز و پارک سه هکتاری در توس ۸۱، سوله‌ ورزشی و مدیریت بحران در اراضی سپاد، هفت سوله در مرکز سرای سبز(خانه سبز) تا پایان امسال آغاز خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن