شهری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خبر داد:

کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد

کد خبر : 41403

محمد حسین درودی از کاهش اطاله دادرسی و ورودی پرونده با اتهامات سرقت، توهین، تهدید، ضرب و جرح عمدی و تخریب به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به تشریح آمار ورودی پرونده به دادسرای مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل پرداخت و اظهار داشت: در ۸ اتهام اول ورودی پرونده به دادسرای مشهد، شاهد کاهش این اتهامات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
وی افزود: سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی، تهدید، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، تخریب و نگهداری مواد مخدر ۸ اتهام اول ورودی پرونده به دادسرای مشهد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ را تشکیل داده اند.

دادستان مشهد اظهار داشت: در سرقت مستوجب تعزیر ۷ درصد، توهین به اشخاص عادی ۲۳ درصد، تهدید ۱۹ درصد، ضرب و جرح عمدی ۱۸ درصد، کلاهبرداری ۶ درصد، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی و تخریب ۳۶ درصد در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ورودی این اتهامات به دادسرای مشهد بوده ایم.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این مطلب که بحمدالله با اجرای طرح تحول نظام ارجاع در سطح نواحی دادسرای مشهد شاهد کاهش قابل ملاحظه ورودی پرونده به دادسرای مشهد هستیم؛ گفت: با اجرای طرح تحول نظام ارجاع در دادسرای مشهد ضمن پیشگیری از تشکیل پرونده های واهی، راهنمایی و ارشاد اولیه شاکی به منظور ثبت درست شکایت خود و جلوگیری از سردرگمی ارباب رجوع بین دادسرا و کلانتری؛ شاهد کاهش اطاله دادرسی نیز هستیم.

دبیر ستاد کنترل مجرمان حرفه ای دادگستری استان خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات صورت گرفته مبنی بر کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار و همچنین تأکید بر عدم اعطای مرخصی به سارقین و مجرمین حرفه ای و سابقه دار شاهد کاهش جرایمی مانند سرقت، تهدید، تخریب و ضرب و جرح عمدی هستیم.
دادستان مشهد در پایان گفت: در جرایم خشن و مهم با توجه به اینکه این جرایم امنیت عمومی جامعه را خدشه دار می کنند با قاطعیت در چارچوب قوانین و مقررات با مرتکبین این جرایم برخورد می شود کمااینکه در طی چند سال اخیر مردم شاهد این امر بوده اند و انشاء الله در سال جاری هم همین رویه نیز در دادسرای مشهد ادامه خواهد داشت.

منبع: مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن