شهری

۱۴۸ برنامه به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در خراسان رضوی برگزار می شود

کد خبر : 55637

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از هشت هزار جویای کار از زمان راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل (تیرماه ۱۴۰۲) تاکنون در این سامانه ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش صبح مشهد، سامانه جست‌وجوی شغل محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند. همچنین کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

محمد امین بابایی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: از کل تعدادی که از خراسان رضوی در سامانه جستجوی شغل این تعداد ۲ هزار و ۴۷۲ نفر از سوی کارفرمایان به کار گمارده شدند.

وی با بیان اینکه از کل تعدادی که از خراسان رضوی در سامانه جستجوی شغل ثبت نام کرده اند، پنج هزار و ۳۹۹ نفر مرد و ۲ هزار و ۷۹۱ نفر زن بودند، افزود: همچنین ۱۴۲ نفر از این تعداد بی سواد، ۳۰۳ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۳۲ نفر دارای مدرک دکتری، ۲ هزار و ۱۰۹ نفر دارای دیپلم و پیش دانشگاهی، هزار و ۴۵۵ نفر دارای مدرک کارشناسی و بقیه دارای تحصیلات متوسط و حوزوی بوده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: از افراد ثبت نام شده در سامانه جستجوی شغل مزبور به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir، پنج هزار و ۲۳۳ نفر بدون مهارت و ۲ هزار و ۹۵۷ نفر دارای مهارت بودند و بین رده سنی ۱۵ تا بالای ۵۵ سال قرار داشتند که البته هزار و ۷۱۹ نفر از آنان بین ۱۵ تا ۲۴ سال سن داشته اند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ مجوز برای مراکز کاریابی غیردولتی (داخلی، الکترونیکی، خارجی)، هشت مجوز برای مراکز مشاوره کارآفرینی، چهار مجوز برای مراکز شتاب دهنده، سه مجوز برای کافه کارآفرینی و پنج مجوز برای فضای کار اشتراکی در استان خراسان رضوی صادر شده است.

بابایی تصریح کرد: با این مجوزها تعداد مراکز کاریابی غیردولتی به ۱۴۵ مورد، مراکز مشاوره کارآفرینی به ۵۲ مورد، مراکز شتاب دهنده به ۲۰ مورد، کافه های کارآفرینی به چهار مورد و فضای کار اشتراکی به ۱۹ مورد رسیده است.

وی افزود: در هفت ماهه امسال بکارگماری جویندگان کار از طریق کاریابی های غیردولتی در خراسان رضوی ۲ هزار و ۳۳۰ نفر بوده است، در این مدت همچنین طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی برای ۱۴۰ نفر اجرا شده و ۱۸۳ کارفرما از معافیت و مشوق بیمه ای بهره مند شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: در هفت ماهه امسال فرصتهای شغلی ثبت شده توسط دستگاه های اجرایی در سامانه رصد اشتغال ۵۱ هزار و ۱۶ فرصت شغلی بوده که تاکنون ۶۹ درصد از تعهد امسال استان محقق شده است.

بابایی گفت: در همین مدت پنج هزار و ۴۵۹ مجوز برای مشاغل خانگی صادر شده و میزان اعتبار اختصاص یافته به استان در حوزه مشاغل خانگی هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته، تسهیلات پرداختی به متقاضیان در این بخش در سال جاری به میزان ۴۳۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده که به ۴۳۲ متقاضی پرداخت و منجر به ایجاد سه هزار و ۹۶۷ فرصت شغلی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی میزان تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون (از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان هفت ماهه امسال) در استان را ۹ هزار و ۴۹۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ۹ هزار و ۹۷ متقاضی ذکر کرد.

بابایی ادامه داد: کل اعتبار مشاغل روستایی خراسان رضوی ۱۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۷ درصد از آن به متقاضیان پرداخت شده و منجر به ایجاد شغل برای ۲۱ هزار و ۵۴ نفر شده است.

وی اظهار کرد: از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و منابع در اختیار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به هزار و ۴۲۵ متقاضی پرداخت شده که منجر به ایجاد شغل برای ۲ هزار و ۶۲۶ نفر شده است.

وی گفت: به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی ۱۴۸ برنامه در خراسان رضوی پیش بینی شده که از این تعداد ۶۴ برنامه مربوط به مشهد و ۸۴ برنامه مربوط به شهرستانها است، یکی از مهمترین برنامه های این هفته بورس اشتغال و کسب و کار است که روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان ماه در مجموعه ورزشی – فرهنگی کارگران شهر مشهد برگزار می شود.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن