اقتصادی

۶۰ درصد صادرات ایران به تاجیکستان مربوط به خراسان رضوی است

کد خبر : 55618

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد صادرات ایران به تاجیکستان مربوط به خراسان رضوی است.

به گزارش صبح مشهد، ابوالفضل چمندی در خصوص سفر هیئتی از تجار و بازرگانان خراسانی همراه رئیس جمهور به تاجیکستان اظهار کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کشور تاجیکستان، هیئتی از تجار و بازرگانان ایرانی به منظور مذاکرات دوجانبه با فعالین اقتصادی تاجیکستان به این کشور سفر کردند و رویداد فوق با حضور روئسای جمهور دو کشور برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تعاملات اقتصادی دو کشور ایران و تاجیکستان افزود: بیش از ۶۰ درصد صادرات ایران به تاجیکستان از طرف خراسان رضوی انجام می‌شود و این موضوع برای استان ما حائز اهمیت است.

وی در خصوص دورنمای تجاری میان دو کشور افزود: سطح تبادلات دو کشور در تفاهم‌نامه‌ای که سال قبل به امضای روئسای جمهور دو کشور رسیده بود، باید به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسید که هم‌اکنون در نقطه ۲۵۰ میلیون دلار قرار دارد.

چمندی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها اینطور است که با رفت‌وآمدهای سیاسی، اهتمام ریاست جمهوری ایران و پررنگ شدن مسائل اقتصادی بین دو کشور؛ به عدد هدف‌گذاری شده در تبادلات اقتصادی برسیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: لغو روادید یکی از مهم‌ترین خواسته‌های فعالین اقتصادی دو کشور بود که طی این سفر پیرامون آن سندی بین دو رئیس جمهور ایران و تاجیکستان امضا شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن