پایتخت فرهنگ اسلامی

رئیس دانشگاه امام رضا(ع) تشریح کرد:

جزئیات برگزاری کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز

کد خبر : 55583

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: هدف از کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، گفتمان‌سازی سیره رضوی و پیوند آن با علوم کاربردی انسانی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، مرتضی رجوعی در نشست خبری و رسانه‌ای سومین کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز، به فلسفه و ماموریت این دانشگاه در برگزاری کنگره بین‌المللی امام رضا(ع) و علوم روز و همچنین اهداف آن اشاره کرد.

وی افزود: همان طور که از عنوان این کنگره پیداست ما در گام نخست به دنبال گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در تبیین تعالیم و سیره و سنت امام رضا(ع) و پیوند آن با علوم روز هستیم که هر چند همایش‌ها و نشست‌های متعددی با رویکردهای تاریخی، فلسفی و… با محوریت تعالیم حضرت رضا(ع) برگزار شده اما متاسفانه کمتر به تعالیم امام رضا(ع) با علوم روز اعم از اقتصاد، هنر و … پرداخته شده است.

رجوعی همچنین دومین هدف را پیوند نشست‌ها و کارگاه‌ها با مسائل روز کشور و جهان اسلام ذکر کرد و ادامه داد: تلاش داریم بتوانیم با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی، پیوندی بین اتفاقات و جریانات روز جهان اسلام به ویژه مسائل مربوط به فلسطین که همه ما دربرابر آن مسئولیم با تعالیم حضرت رضا(ع) برقرار کنیم.

رجوعی تصریح کرد: ما در این دوره از کنگره سه ضلع اندیشمندان، دولتمردان و سیاستمداران را با فعالان مرتبط با حوزه تخصصی در کنار هم و دور یک میز جمع کردیم که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ثمرات آن باشیم.حجت‌الاسلام والمسلمین مودب رئیس دانشکده الهیات دانشگاه قم و دبیر علمی این کنگره نیز در این نشست با بیان این که امام رضا(ع) نزدیک به ۴ سال در ایران زندگی کردند، افزود: حضرت به خاطر مباحث و گفت وگوهای علمی با فرقه های مختلف اهل کلام و گروه های اجتماعی مسئولیت سنگینی را بر دوش داشتند از همین رو بیانات و احادیث ایشان مبتنی بر مسائل روز جامعه است و بیشترین احادیث حضرت مربوط به دوران زندگی ایشان در ایران می‌شود.

وی همچنین زمان برگزاری این کنگره را ۲۸ و ۲۹ آذر امسال ذکر کرد و افزود: این کنگره با پیام آیت ا… العظمی نوری همدانی افتتاح می‌شود.فیروزی دبیر اجرایی کنگره نیز اظهارکرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره ۷ آذر است و علاقه مندان می توانند تا این تاریخ آثار خود را برای این کنگره ارسال کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن