شهری

مادری که به عشق فرزندش در خواف مدرسه می‌سازد

کد خبر : 55441

مدیر آموزش و پرورش خواف اظهارکرد: تفاهم‌نامه ساخت یک باب مدرسه به همت مادری که به عشق فرزندش مدرسه می‌سازد به امضا رسید.

روح اله غلام‌پور سدهی در گفت و گو با ایسنا گفت: خانم حاجیه زینب سرابی به عنوان مسن‌ترین خیر مدرسه‌ساز خواف مطرح و قرار است مدرسه ۶ کلاسه با مساحت ۳۷۵ مترمربع را در روستای خلیل‌آباد خواف بسازد.

وی با تقدیر از اقدام این خیر نیک‌اندیش، اهمیت ساخت مدرسه و کمک به آموزش و پرورش را مهم دانست و افزود: مدرسه‌سازی از مصادیق انجام کار خیر است و خیرین مدرسه‌ساز بسترسازان علم و دانش در جامعه هستند.

غلام‌پور سدهی توجه خیرین نیکوکار به امر مدرسه‌سازی را نشان‌ دهنده‌ شناخت صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت آینده‌سازان این جامعه دانست.

وی ساخت مدارس خیر ساز در شهرستان خواف را بسیار قابل توجه دانست و از افزایش ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی در این شهرستان خبر داد و از این اقدام نیکو و پسندیده بانوی خوافی تشکر کرد.

مدیر آموزش و پرورش خواف ادامه داد: این بانوی خیر، یک روز دانش آموزان را کنار جاده روستا می‌بیند و از یکی از هم ولایتی‌هایش، دلیل کنار جاده بودن دانش آموزان را می‌پرسد و متوجه می‌شود در روستای آن‌ها فضای آموزشی برای تحصیل این دانش آموزان نیست.

غلام‌پور سدهی افزود: وی پس از این ماجرا، تصمیم می‌گیرد منزل خود را در روستای خلیل‌آباد، برای ساخت فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

وی افزود: خانم سرابی چندین سال قبل پسر نوجوان خود را از دست می‌دهد و تصمیم دارد این آموزشگاه را به عشق و یاد فرزند مرحومش ابراهیم عباسی به صورت مشارکتی بسازد.

وی گفت: آموزش و پرورش خواف در جذب مشارکت‌های مردمی در ساخت مدارس فعالیت چشمگیری دارد و تاکنون توانسته است ۱۹۴ تفاهم‌نامه مردمی با خیرین منعقد کند.

روستای خلیل‌آباد در ۴۰ کیلومتری شمال شهر خواف مرکز این شهرستان است. شهرستان خواف با بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز، در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد، مرکز خراسان رضوی واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن