استانیاسلاید شو

تورهای گردشگری زعفران تربت حیدریه خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر : 55221

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از آغاز تورهای گردشگری زعفران به مقصد این شهرستان همزمان با شروع فصل برداشت زعفران خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی محمدی با اعلام این خبر گفت: نخستین تور گردشگران خارجی از کشورهای اسپانیا و لهستان از مزارع زعفران منطقه تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: هم‌زمان با آغاز برداشت زعفران در منطقه تربت حیدریه و زاوه که از اواخر مهرماه آغاز و تا اوایل آذرماه ادامه دارد، تورهای گردشگری داخلی و خارجی در قالب تورهای گردشگری تفریحی، علمی پژوهشی یا تجاری از مزارع زعفران بازدید می‌کنند.

محمدی گفت: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع‌آوری و فرآوری گل‌ها، از موزه زعفران، بزرگ‌ترین بازار گل کشور، پژوهشکده زعفران، مراحل فرآوری زعفران، شرکت‌های زعفرانی، با دمنوش‌ها و غذاهای زعفرانی پذیرایی می‌شوند.

او ادامه داد: بازدید از سایر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها نیز در برنامه تورهای گردشگری گنجانده شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه تصریح کرد: با توجه به حجم بالای تولید و کشت زعفران در منطقه تربت حیدریه و زاوه، برگزاری تورهای گردشگری کشاورزی و زعفران می‌تواند کمک شایان توجهی به جذب و ماندگاری گردشگر در منطقه کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن