اسلاید شواقتصادی

درگزارش میدانی از بازدید پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق آلات و ماشین آلات صنعت چوب ، مبلمان وصنایع وابسته مشهد عنوان شد: 

پنجمین نمایشگاه ماشین آلات صنعت چوب و مبلمان مشهد ؛تجلی همت واراده ملی است 

کد خبر : 55055

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق آلات و ماشین آلات صنعت چوب ، مبلمان و صنایع وابسته در مشهد در بازدید از برگزاری آن علاقمندان به محصولات جدید به این نمایشگاه تخصصی حضور یافتند

این در حالیست که کشورمان جزو قطب تولید مبلمان است و همچنین خراسان نیزدر این زمینه دارای سبقه طولانی است.

از ویژگی این نمایشگاه می توان به محصولات ارایه شده درآن اشاره کرد که بیش از ۸۰ درصد تولیدات آن داخلی و تجلی تولید ملی است .از این رو به سراغ تعدادی از شرکت کنندگان و بازدید کنندگان رفتیم تا علت حضور و خواسته های آن ها را از این نمایشگاه های تخصصی جویا شویم. آنچه که می خوانید ماحصل این گزارش میدانی است .

از نوسانات ارز تا خطر تعطیلی تولید

مصطفی پور باقری، فوق دیپلم صنایع چوب و ۳۹ ساله است که چند سالی است در زمینه ساخت انواع دستگاهCNC چوب و سنگ، خراطی، روتاری، حکاکی، پیکر تراشی و … فعالیت می کند.

وی می گوید: شرکت دراین نمایشگاه را از طریق پیشنهاد یکی از دوستانم متوجه شدم و فعالیت مان بیشتر از طریق فضای مجازی است.

وی میافزاید : به عنوان یک کارآفرین خواستار حمایت دستگاه های متولی هستم اما هیچ حمایتی تاکنون انجام نشده است.

این کارآفرین که به صورت مستقیم ۳۰نفر و غیر مستقیم بیش از ۲۰۰ نفر درچهارکارگاهش مشغول به کارند و سبب اشتغالزایی ۲۳۰ نفر شده است ، بیان می دارد: متاسفانه ارز دولتی را از روی واردات برداشته شد واز طرفی بحث نوسان ارز نیز باعث زیان و ضرر ما تولید کننده هاست. به کارم علاقمندم اما گاهی کار برایم سخت می شود.

باقری که ساخت کامل دستگاه های مرتبط با صنعت چوب و مبلمان را دارد ، بیان می دارد: افرادی که کارگاه دارند و می خواهند، بروز باشند و یا نیروی کارشان رامی خواهند، کاهش دهند و از صنعت عقب نیفتند و هنچنین سرعت کارشان بالا برود مشتریان و خریداران دستگاه ازما می باشند .

این غرفه دارتصریح می کند: تمام دستگاه ها تولید داخلی است اما موتور هاوارداتی هستند.

وی توضیح می دهد:سال گذشته ۲۰۰ دستگاه تولید و مانع خروج ارز از کشورم شده ام .برای مثال یک دستگاه تولیدیمان را ۶۷۰ میلیون می فروشم درصورتی که قیمت چینی آن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون است .اما بزرگترین مشکل ما عدم حمایت مسوولان است .

نمایشگاه فرصت خوب معرفی 

سید جلال باوندی با برند افق ابزار وپخش کننده قطعات یدکی ماشین آلات صنایع چوب که درنمایشگاه های گذشته نیز شرکت داشته است ، می گوید :معتقدم نمایشگاه فرصت تبلیغاتی خوبی است. قطعات مان هم تولید داخل و بخشی نیز وارداتی است و ۸۰ درصد قطعات ایرانی و ۲۰ درصد خارجی است.

وی خاطر نشان می سازد: شرکت خدماتی هستیم که بیشتر با شرکت های مختلف همکاری داریم . هرشرکتی که ماشین آلات مرتبط با بحث صنایع چوب وارد می کند، فروش و خدمات شان برعهده ماست .

تولیدات داخلی با یک سوم قیمت

محمد رضا ناظری ، سرپرست فروش شرکت ویراتک ماشین ، تولید کننده شش محصول داخل ایران است او می گوید: دستگاه های مختلفCNC ، وکیوم و …را می سازیم‌. همه این محصولات برای افرادی که در زمینه کابینت و دکور کار و سرویس خواب تولید کننده و یا خدماتی هستند با مامرتبطند ونیروی کارمان ۷۵ نفر است که در تهران مستقریم ودراین نمایشگاه شرکت کرده ایم.

بنظر من برگزاری این نمایشگاه خوب است، فقط تبلیغات، پیامک برای شرکت های مرتبط و تلویزیون می تواند تاثیر تبلیغ را بیشتر کند.

وی تصریح می کند: ما تولید کننده و هم وارد کننده برندهای مختلف با ارائه خدمات، نصب و آموزش آن هستیم‌ .متاسفانه دربحث واردات درگیر مسایل گمرکیم و مدام مشکل افزایش قیمت را داریم‌ .برای مثال یک دستگاه با برند آلمانی ۶ الی ۷ میلیارد است اما من همان دستگاه را با ارتقاء کیفیت ساخته ام و حدود ۳ میلیارد تومان قیمت تمام شده و فروش مان می باشد و بطور قطع حمایت مسوولان را نیاز داریم.

بازدید کنندگان تخصصی ؛نمایشگاه نوآور 

یکی از بازدید کنندگان این نمایشگاه،عدنان موسوی ،مهندس شهرسازی که تولید کننده محصولات اسباب بازی چوبی برای گروه نوزادان وکودکان دو الی پنج سال است ، اومی گوید: محصولات مان شامل کالاهای دکوراتیو کوچک سیسمونی و اسباب بازی هایی است که بچه ها در سنین مختلف استفاده می کند .اسباب بازی هایی که کاربردش افزایش میزان هوش است وبا درگیر کردن کودک با تکنیک های مختلف سبب رشد شان آن ها می شود و بخشی دیگری از تولید مان نیز فقط جنبه اسباب بازی دارد مثل سه چرخه، راکر و….

وی تصریح می کند :در زمینه های مختلف از ابزار آلات ، رنگ ها و گروه های هنری که در این زمینه فعالیت دارند،پیگیر برگزاری نمایشگاه چوب بودم که کدامشان وچه بازده زمانی نمایشگاه دارند و از طریق سایت مطلع شدم .

این کارآفرین یادآور می شود :بنظرم نمایشگاه خوبی است . در بحث ابزارآلات ازبرندهای محدودی شرکت کرده اند که فوکوس شان بیشتر بروی دستگاه های صنعتی بود.اگر روی کالاهای نیمه صنعتی هم این تنوع وجودداشت ، نمایشگاه کامل تربود.

یکی دیگر از بازدید کنندگان مهدی میهماندوست است. او بیان می دارد: در مشهد کارگاه ام دی اف و تولید میز مدیریت و کارمندی دارم واز طریق بیلبردهای سطح شهر از برگزاری نمایشگاه مطلع شدم .

وی خاطر نشان می سازد : دستگاه ها تقریبا به روز بودند اما نسبت به نمایشگاه تهران متفاوت تر بود و امیدوارم با توجه به ظرفیت بالای شهرمان شاهد نمایشگاه های تخصصی بیشتری در مشهد باشیم .

گفتنی است این نمایشگاه تخصصی از ۱۸ مهر ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد و علاقه مندان می‌توانند تا ۲۱مهرماه همه روزه از ساعت ١۶ الی ٢١ از این نمایشگاه بازدید بعمل آورند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن