اسلاید شوشهری

یک محقق و مدرس برنامه‌ریزی شهری:

رانندگی در مشهد در دو سال آینده بسیار سخت خواهد شد!

کد خبر : 54849

یک محقق و مدرس برنامه‌ریزی شهری در هلند با اشاره به اینکه در مشهد وضعیت پارکینگ بسیار وخیم است، گفت: رانندگی در مشهد در دو سال آینده بسیار سخت خواهد شد. محله‌های مسکونی نیز تحت تاثیر کمبود پارکینگ قرار خواهد گرفت.

به گزارش صبح مشهد، لیدا امینیان شامگاه، هشتم مهرماه با حضور مجازی در نشستی با عنوان ارزیابی تاثیرات طرح کاهش بهای پارک حاشیه‌ای مشهد که در محل پژوهشکده نوین‌شهر معنوی ثامن برگزار شد، در خصوص تجربه سایر کشورها در مورد قیمت پارک حاشیه‌ای، عنوان کرد: قطعا بالا بردن قیمت پارک‌حاشیه‌ای جزو سیاست‌های کلی بوده است، اما در کنار آن راهکارهایی در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی کشورهای خارجی در بحث پارک‌سوار این موضوع را مد نظر قرار می‌دادند که پارکینگ‌های بزرگی در قسمت‌هایی از شهر که امکانش وجود داشته، تاسیس شده و از آنجا افراد به دلیل اتصال به سرویس حمل و نقل عمومی به مقاصدی برسند که معمولا این‌مقاصد مکان‌های توریستی یا محل‌های شلوغ شهر بوده است. به این‌ترتیب شهروندان مجبور نبودند که قیمت‌های خیلی بالایی که پارکینگ‌های حاشیه‌ای آن‌ مناطق توریستی و شلوغ داشتند را پرداخت کنند. این سیاست بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این محقق و مدرس برنامه‌ریزی شهری در هلند خاطرنشان کرد: در مشهد وضعیت پارکینگ بسیار وخیم است. مدیریت پارکینگ ما به شدت به موضوع ترافیک وصل شده است. مردم به صورت میانگین بعد از بیمه بیش از پنج میلیون تومان هزینه درمان می‌دهند که بسیاری از آن ناشی از وضعیت آلودگی هوا است. ما این هزینه‌ها را حساب نمی‌کنیم‌ و آن فردی که خودرو ندارد و از حمل و نقل عمومی یا دوچرخه استفاده می‌کند واقعا در حال ضرر است.

امینیان در خصوص آینده رانندگی در مشهد اظهار کرد: رانندگی در مشهد در دو سال آینده بسیار سخت خواهد شد. محله‌های مسکونی نیز تحت تاثیر کمبود پارکینگ قرار خواهد گرفت. اگر پارکینگ از این ارزان‌تر شود مشکلات و معضلات حل نخواهد شد. بنظر من باید خیلی موردی‌تر برای ساعات پیک و غیر پیک با توجه به اینکه مخاطبین متفاوتی دارند، تصمیم‌گیری صورت گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن