اسلاید شویادداشت روز

امام رضا علیه السلام همچنان مظلوم و غریب است

کد خبر : 54564

محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی

امسال نیز سفر و زیارت اربعین با موفقیت نزدیک به پایان است ،سال هاست شاهدیم علاقمندان به رزمندگان و ایثارگران کربلا به ویژه سالار شهدا از قبلِ محرم، خود را برای دو ماه عزاداری و عشق بازی با شهدای عاشورا آماده می کنند ، هم زمان نیز راهپیمایی و زیارت اربعین، دل های بسیاری را به سوی خود می کشاند .

خوشبختانه حاکمیت و دولت در بیش از ده سال گذشته به تدریج زیر ساخت های این سفر معنوی را در استان های هم مرز عراق و حتی داخل عراق فراهم کرده و می کنند. برای مثال، در استان ایلام و ..بزرگراه های مهمی ساخته و می سازند .

این مهم را از همان شروع محرم با تشکیل ستاد ها و قرارگاه های ویژه و بسیج همه مسئولین کشوری برای حمایت و پشتیبانی از این سفر عاشقانه برنامه ریزی و با تبلیغات فراوان در صدا و سیما پیگیری می کنند، اقدامی بسیار با ارزش که واقعا قابل تقدیر است.

قلم،ضمن تقدیر از این همه همت و عشق برای برگزاری راهپیمایی و زیارت با ارزش اربعین امام حسین (ع) هدفی ویژه از نوشتن این یادداشت دارد و می خواهد ضمن حمایت از مراسم اربعین، آن را بهانه قرار داده قدری از مظلومیت امام مهربانی ها حضرت رضا (ع)، مشهد مقدس و خراسان بزرگ که مردم محرومش منت مشهدی بودن مسئولین کشور را نیز به گردن دارند، بنویسد تا گلایه و شکایت خود را مطرح کند، و اعلام نماید مگر نه این است که در تمام ایام سال به خصوص آخر ماه صفر که رحلت پیامبر رحمت (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع ) در آن قرار دارد همه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان و به خصوص هم میهنان عزیز خودمان به عاشق زیارت مولای خود، امام مهربانی ها ، می خواهند به خراسان سفر و به حرم مطهر آقا مشرف شوند ؟!

مگر نه اینکه گفته میشود سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند پس چرا در هیچ سالی آنگونه که باید فضای تبلیغات در رسانه ملی ایجاد نمی شود ؟

چرا حتی یکی از آن قرارگاه ها و ستاد ها و بسیج همه جانبه مسئولین کشوری برای حمایت و پشتیبانی و آماده سازی زیر ساخت ها به ویژه جاده ها ، حمل و نقل ، اسکان و سهمیه از کالا های اساسی در خراسان های سه گانه تشکیل و مهیا نمی شود؟!

چرا باید سهم خراسان بزرگ «استان های سه گانه » و ۳۰ میلیون زائر امام مهربانی ها از نزدیک به بیست هزار (  ۱۹۸۹۴ )  کیلومتر بزرگراه های کشور، فقط ۳۰ کیلو متر «یعنی نزدیک هیچ درصد » باشد ؟! آن هم برای خراسان بزرگی که در دفاع مقدس و مقابله با بعثی های عراقی سهم ۸ درصدی در کشور داشته است ؟

چرا با اینکه از ده ها سال قبل، قرار بوده راه آهن برقی برای قطار های پر سرعت تهران – مشهد ساخته شود، هنوز در حد حرف باقی مانده است ؟!

چرا بعد از ۲۵ سال که قرار بوده بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی « منطقه ثامن » ، حداکثر طی ده سال بازسازی و به زائرین تقدیم شود، همچنان مخروبه و پر چاله چوله و نیمه کاره رها شده ، با این وجود نه تنها هیچ حمایت کشوری صورت نمی گیرد، هیچ اعتباری تخصیص نمی یابد و هیچ تصمیم کشوری برای بازسازی آن منطقه اتخاذ نمی گردد ، بلکه وزارت راه و شهرسازی ضمن مداخله منفی در اجرای طرح ثامن وجوه حاصله از فروش زمین هایی که با پول منطقه ثامن تملک شده را به مرکز منتقل می کند ؟! و ده ها چرای دیگر که باشد برای نوشته های بعدی قلم .

یادداشت که به اینجا رسید، قلم خود نوشت شاید از آن جهت به خراسان بزرگ و مشهد مقدس و زائرین امام رضا (ع) توجه نمی شود که از یک طرف ثابت کنند امام رضا (ع )همچنان مظلوم و غریب است و از طرف دیگر بگویند ببینید رئیس جمهور و رئیس مجلس که خراسانی و مشهدی هستند ، به دلیل خلوص معنوی سنگین برای همه استان های کشور به جز خراسان ها فعالیت مخصوص داشته اند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن