استانیاسلاید شوستون اصلیشهری

کانال آبهای سطحی معابر اطراف حرم مطهر رضوی به بهره داری رسید/۶۳ مسجد و حسینیه منطقه ثامن آماده پذیرایی از عزاداران رضوی

کد خبر : 13171

شهردار منطقه ثامن از اجرای کانال جمع آوری آبهای سطحی خیابان آیت الله شیرازی خبر داد و گفت:این پروژه در اضلاع شمالی و جنوبی خیابان از چهارراه شهدا تا تقاطع بلوار شارستان رضوی در قطاع یک و دو تکمیل گردید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن، سید مصطفی نعمتی با اشاره به اینکه اجرای کانال ها و شبکه هدایت آب های سطحی باعث جلوگیری از مخاطرات و رفع مزاحمت برای عابرین پیاده و تعریض مسیر تردد وسائط نقلیه را به دنبال خواهد داشت، افزود: در همین راستا و در آستانه آغاز بارش های پائیزی،کانال جمع آوری آب های سطحی خیابان های آیت الله شیرازی، کاشانی و بلوار کامیاب به بهره برداری رسیده است.

شهردار منطقه ثامن تصریح کرد: در سال۹۶ به دنبال اجرای طرح ملی بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی،کانال جمع آوری آبهای سطحی به طول ۱۹۰۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۱۸میلیاردوپانصد ریال در معابر پیرامون حرم مطهر به اجرا در آمده است.

شایان ذکر است همزمان با اجرای این پروژه، در بلوار شارستان شهید شوشتری در قطاع۳و۴ و خیابان های شعاعی متصل به آن تکمیل و بقیه معابر اصلی و فرعی نیز طی زمانبندی پیش بینی شده در مسیر اجرای طرح اجرا قرار دارد.

۶۳ مسجد و حسینیه منطقه ثامن، آماده پذیرایی از زائران پیاده دهه آخر صفر

همچنین شهردار منطقه ثامن مشهد در ادامه با اشاره به پیش‌بینی ورود ۴۰هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر، گفت: ۶۳ مسجد و حسینیه منطقه ثامن آماده پذیرایی از عزاداران به ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر است.

سید مصطفی نعمتی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، به مناسبت ایام عزاداری دهه آخر صفر بیش از ۳ میلیون زائر و عاشق خاندان اهل بیت‌(ع)  در این کلانشهر حضور می‌یابند و ۴۰هزار نفر نیز در پوشش کاروان‌های زائر پیاده میهمان مشهد مقدس خواهند بود. به همین دلیل تعداد ۶۳ باب مسجد و حسینیه منطقه ثامن در اختیار زائران و عزاداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه ثامن مشهد بیشترین تعداد حسینیه و مسجد را در بین مناطق دارا است، افزود: مساجد و حسینیه‌های این منطقه در فضایی بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: حسینیه‌هایی که به صورت هئیت امنایی اداره می‌شوند، خدمات خود را در این ایام با پایین‌ترین هزینه در اختیار زائران پیاده قرار خواهند داد و شهرداری منطقه نیز در دوبخش خدمات و فرهنگی، در حدامکان با استفاده از توان اجرایی و نیرو و یا اقلام فرهنگی و نیز در برخی موارد خاص بصورت کمک هزینه های اجرایی اقدام خواهد کرد

وی تصریح کرد: بطور مثال در راستای افزایش رفاه حال و در دسترس بودن امکانات بهداشتی به منظور استفاده زائران در این ایام، طی یک تفاهم نامه فی مابین شهرداری منطقه ثامن وهیئت امنا برخی از مساجدمحوری سطح منطقه،در خصوص ارائه خدمات ۲۴ ساعته،علاوه بر ۳۲۶چشمه سرویس بهداشتی فعال در سطح منطقه،امکان استفاده از۹۳چشمه سرویس بهداشتی این اماکن نیز برای زائران و مجاوران فراهم است و هزینه ای بالغ بر۶۰۰ میلیون ریال نیز به این امر اختصاص یافته است.

سید مصطفی نعمتی به  مصوبه شورای تامین استان در خصوص پخش نذورات اشاره کرد و گفت: به منظور تامین ایمنی مراسمات دهه آخر صفر و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در شورای تامین استان، پخش نذورات در مبادی ورودی و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی ممنوع است و به همین دلیل ایستگاه صلواتی در این محدوده بر پا نمی‌شود.

وی با اشاره به استقرار ۲ ایستگاه صلواتی در خیابان‌های نزدیک به حرم مطهر و خیابان‌های سطح ۲، بیان کرد: یک ایستگاه صلواتی در مجاورت مسجد صاحب‌الزمان(عج) ابتدای شارستان تقاطع خیابان شهید نواب صفوی و شارستان برپا شده و یک ایستگاه نیز در حاشیه بولوار شهدای حج در محل مسجد و حسینیه گدای علی(ع)ایستگاهی استقرار یافته است.

شهردار منطقه ثامن مشهد خاطر نشان کرد: نذورات این ۲ ایستگاه با مشارکت خیران استان فارس و خوزستان تهیه شده که از آن جمله می‌توان به تهیه ۵۰ تن مرکبات و خرما اشاره کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن