اخبار مهم

مامورنمای اخاذ در مشهد به دام افتاد

کد خبر : 54532

فرمانده انتظامی مشهد گفت: فردی که با تظاهر به پلیس بودن از شهروندان اخاذی می کرد با تلاش ماموران کلانتری سجاد این شهر به دام افتاد.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ احمد نگهبان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در پی گزارش چند فقره اخاذی از شهروندان توسط جوانی مامورنما در یکی از بوستان های سطح شهر ، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران کلانتری سجاد با بررسی اظهارات مالباختگان و کسب مشخصات ظاهری متهم، تحقیقات میدانی را آغاز و او را در حال پرسه زنی در بوستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: یک دستگاه بی سیم تقلبی از متهم کشف شد و وی در بازجویی به پنج فقره اخاذی از شهروندان اعتراف کرد.

نگهبان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی یادآور شد: شگرد مامورنماها این است که با وارد کردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کرده اند موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک شدن به آنان در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می کنند.

او اضافه کرد: عدم آشنایی افراد به حقوق شهروندی، تسلیم شدن در برابر مامورنماها و غفلت در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس بودن از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت و اخاذی تحت پوشش مامور است که در چنین مواقعی شهروندان باید ضمن حفظ خونسردی از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن