شهری

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درحاشیه نمایشگاه بین‌المللی خبرداد:

اجرای طرح حمل و نقل همگانی یکپارچه مشهد از سه ماه آینده 

کد خبر : 54451

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهدگفت: طی سه ماه آینده مطالعه مان در مجمع مدیریتی وزارت کشور مصوب و براساس آن طرح حمل و نقل همگانی یکپارچه مشهد اجراخواهدشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد ،پوریا محمدیان یزدی درحاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرومشهد افزود:

مجموعه مدیریت شهری را از متقاضیان اصلی دریافت خودرو درکشور می دانم و تاکید می کنم که ازمحصولات داخلی استفاده نمائیم .

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل و عمران نیازی به تامین اتوبوس، تاکسی و حتی موتور سیکلت کار در حوزه شهری داریم‌ که خوشبختانه محصولات مختلفی حتی اتوبوس هایی با استانداردهای روز دنیا در این نمایشگاه مشاهده شد که تولید کنندگان داخل، این‌ محصولات را ارائه کرده اند که حتی در این‌ محصولات در حوزه برقی وانرژی های نو نیز اتوبوس های خوبی به نمایش گذاشته شده بود .

محمدیان یزدی در ادامه خاطر نشان ساخت: باهرکدام از این سازندگان وارد مذاکره شدیم که بتوانیم‌ بخشی از ناوگان حمل و نقل درون شهری مشهد راتامین کنیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضرحدود یک هزارو هفتصد دستگاه اتوبوس در سازمان اتوبوسرانی مشهد فعال است که بخش قابل توجهی ازآن نیاز به نوسازی دارد، تصریح کرد: کلانشهر مشهد با وجود حدود ۳۰میلیون زائر سالیانه و جمعیت حدود۳ونیم میلیونی مجاوران ،نیازمند نگاه ویژه به حوزه حمل و نقل عمومی دارد که متاسفانه بخش اعظمی از این‌ناوگان فرسوده شده ونیاز به نوسازی دارد ولی خوشبختانه با همت متخصصان این سازمان از تامین و نگهداری خوبی برخورداریم که توانسته ایم آن هارانگهداری کنیم. اما برای نوسازی این ناوگان انعقاد قرارداد با تولید کنندگان داخل می تواند بسیارراهگشا باشد .

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در حوزه تاکسیرانی حدود ۱۱ هزارتاکسی فعال داریم ،گفت: بخشی ازاین ناوگان ، ناوگان خودمالک است و بدنبال آن هستیم که با دادن تسهیلات مانند وام های کم بهره به رانندگان تاکسی کمک کنیم که افرادی که به صورت خودمالکند ، خودروهایشان رانوسازی کنند.

وی درادامه توضیح داد: در نمایشگاه شاهد محصولات خوبی از خودروسازان داخلی برای برند تاکسی بودیم . همچنین تاکسی برقی که رویکرد جدید وزارت صنعت با حضور وزیر جدید است دراین نمایشگاه وجود داشت و امیدواریم از این ظرفیت بتوانیم استفاده نماییم‌.

محمدیان یزدی موتورسیکلت برقی وموتورسیکلت کار را ازموضوعاتی دانست که مدیریت شهری بدنبال ورود جدی به آن می باشد و بیان داشت: برخی سازندگان و تولیدکنندگان این محصول را دراین نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته بودند که به اعتقاد من ظرفیت خوبی است و همکارانم در قسمت های مختلف و سازمان های تابعه با مدیران این تولید کننده ها وارد مذاکره شدند و امیدواریم‌ از این ظرفیتی که به همت شهرداری مشهد ایجاد شده در راستای نوسازی حمل و نقل عمومی شهر مشهد حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود:باتوجه به بررسی هایی که در طرح جامع حمل و نقل صورت گرفت و بعد از آن مطالعات طرح همگانی یک پارچه مشهد انجام‌شد، درواقع درخواست عدد نهایی باتوجه به این که مشهد پیک ها و اوج های مختلفی دارد،باید این موضوع درنظر گرفته شود .زیرا در ایام عادی یک تعداد مجاور را داریم که باید سرویس دهی کنیم و یک بخش نیز زائر می باشند .از طرفی در ایام خاص نیز با یک تقاضای سنگین مواجه ایم که همه این ها در مطالعه دیده شده است و بدنبال افزایش ناوگان‌ هستیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: پس ازاین مدت مطالعه، سقف نیازمشهد مشخص خواهد شد وقاعدتا ما بدنبال آن هستیم که از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران دراین حوزه استفاده کنیم که بتوانیم این ناوگان را تامین نماییم و دائم‌ بدنبال خریداری این ناوگان بصورت کامل برای شهرداری نیستیم و دنبال فضاهای مشارکتی می باشیم‌ .

وی یادآور شد: استفاده از توان بخش خصوصی و حمایتی که شهرداری می تواند درقالب ارائه تسهیلات و تسهیلگری در حوزه بکارگیری این ناوگان در مدیریت شهری اقدام کند در اولویت ماست و با مصوب شدن این مطالعه ،متناسب با آن ،ناوگان سفارش داده خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد:مقرر است تاسه ماه آینده مطالعه مان در مجمع مدیریتی وزارت کشور مصوب خواهد شد و براساس آن طرح حمل و نقل همگانی یکپارچه مشهد که بعداز طرح جامع حمل و نقل مصوب می شود، وضعیت نهایی خطوط قطار شهری مشهد وضعیت نهایی تعداد و خطوط اتوبوسرانی و همچنین تاکسیرانی شهرمان تعیین تکلیف می شود .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن