شهری

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در سفر به زبرخان بیان کرد:

اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین نعمت است/ کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی نیکوکاران استان در سال ۱۴۰۱ به مددجویان کمیته امداد

کد خبر : 54102

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: درسال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان توسط ادارت کمیته امداد و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری یعنی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از خیرین برای کمک به نیازمندان جمع آوری شده که نشان از اعتماد مردم به عملکرد کمیته امداد است.

به گزارش صبح مشهد به نقل ز پایگاه خبری کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان زبرخان و در دیدار با امام جمعه اسحاق آباد با اشاره به اقدامات کمیته امداد در سالهای اخیر، بیان کرد: کمیته امداد مجموعه ای است که با مشارکت خیرین و دولت ، به نیازمندان خدمت ارائه می دهد .
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: این نهاد در حوزه های معیشت، سلامت، فرهنگی، اشتغال و مسکن فعالیت هایی را در جهت خدمت به نیازمندان ارائه داده است .
وی با بیان اینکه در سال گذشته کمیته امداد خراسان رضوی بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت به نیازمندان ارائه کرده است، گفت: این نهاد بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.
سلم آبادی گفت: کمیته امداد با عنایت به تفکر فقهی حضرت امام (ره) خدمات متناسب با نیاز به محرومین ارائه می دهد.
سلم آبادی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است، بیش از ۱۷ هزار فقره وام اشتغال با مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی افزود: در برخی طرح های اشتغال با یک وام دو یا چند نفر با هم مشغول به کار شدند .
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به خودکفایی ۸۰۰۰ خانواده از محل تسهیلات اشتغال در استان که بالاترین سهم را در کشور خراسان رضوی داشته، گفت: در حوزه فرهنگی در طی سال میزبان اردوهای آمادگی کنکور ، نخبگان قرآنی، علمی و تحصیلی و …هستیم و می توان گفت: هر هفته ۴ روز میزبان اردوهای کشوری هستیم که ۳۲۰۰ نفر روز در هفته میزبان زائرین هستیم .
سلم آبادی با بیان اینکه بعد از تابستان اردوهای طرح شوق زیارت به میزبانی مشهد صورت می گیرد، افزود: سال قبل میزبان بیش از ۱۱۰ هزار نفر اردوی دانش آموزی شوق زیارت و اردوهای زیارتی بودیم و تمام هزینه های ایاب و ذهاب و سفر و تفریحات و … این دانش آموزان با کمیته امداد است .
مدیر کل کمیته امداد استان در خصوص مسکن مددجویی بیان کرد: کمیته امداد به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه از صندوق امداد ولایت پرداخت می کند.
وی با اشاره به تعهد ساخت ۴۱۰۰ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۱، گفت: ۱۹۱۷ مسکن تحویل شده است.
سلم آبادی با بیان اینکه در تحویل جهیزیه صف انتظار نداریم، گفت: در حوزه تحصیلی، باتحویل بسته های تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی تلاش می کنیم کمک های متناسب با نیاز را به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت ارائه دهیم.
وی تصریح کرد: در حوزه زکات با وجود خشکسالی های اخیر، بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان کمک های مودیان زکات بوده که نشان از توجه مردم استان به پرداخت زکات دارد.
مدیرکل کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان درآمد صدقات بوده است، گفت: در کمک به خانواده های یتیم و محسنین سال قبل بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان به حساب ایتام و محسنین واریز شده که رقم اول کشور است.

همچنین مدیرکل در دیدار با فرماندار شهرستان زبرخان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کمیته امداد در خصوص وام های اشتغال، گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال نیازمند همکاری بیشتر بانک ها می باشیم.
در این دیدار فرماندار زبرخان ضمن ارائه گزارش از کارگروه اشتغال، بیان کرد: در جلسه ای که با بانک های عامل برگزار شده، برای در اولویت قرار گرفتن پرداخت تسهیلات اشتغال گفتگو شده است.
مدیرکل کمیته امداد در این سفر از طرح اشتغال قالی بافی و مرکز نیکوکاری بازدید و در ادامه با یک خانواده یتیم دیدار کرد.
انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن