شهری

توان انتقال آب به بجستان با بهره برداری از ایستگاه جدید ۱٫۵ برابر شد

کد خبر : 53994

مدیر عامل آبفا خراسان رضوی اعلام کرد:توان انتقال آب به این شهر با بهره برداری از ایستگاه شماره سه با ۱٫۵برابر افزایش از ۴۰لیتر به ۶۰لیتر برثانیه رسید.

“حسین امامی” با اشاره به بروز اتفاقات متعدد در خط ۲۷ کیلومتری انتقال آب از دشت منصوری به بجستان به دلیل فشار حدود ۲۴ بار افزود:با هدف تعدیل فشار این خط که ۹۰درصد آب بهداشت شهر ۱۲ هزار نفری بجستان را با اختلاف سطح ۵۰۰متر تامین می کنداحداث ایستگاه پمپاژ شماره سه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بهره برداری از این ایستگاه در کمتر از شش ماه و صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال ، فشار بار بین ایستگاه های یک و دو با ۱۳کیلومتر فاصله به ۱۳٫۵ بار کاهش یافت و امکان وقوع اتفاقات نیز به حداقل رسید.
وی نیاز شهر بجستان در پیک مصرف را ۷۰ لیتر برثانیه اعلام کرد که ۱۰ لیتر برثانیه هم از منطقه “درزآب” تامین می شود.

وی بر ساخت ایستگاه پمپاژ شماره چهار در خط انتقال آب بجستان تاکید کرد واظهار داشت: این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفته است.

وی همچنین به پروژه کیفی سازی آب مشترکان اشاره کرد و در همین رابطه از ساخت سوله ، مخزن و ابنیه در بجستان خبر داد و گفت: ۹۰میلیارد ریال تا این مرحله در اجرای پروژه هزینه شده است و ۳۰۰ میلیارد ریال هم به عنوان برآورد اولیه برای خرید دستگاه تصفیه آب هزینه خواهد شد.

“امامی” یادآورشد: آب شرب مورد نیاز شهروندان بجستان از طریق ۱۸ جایگاه برداشت تامین می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن