شهری

فوت یکی از پاکبانان حادثه دیده شهرداری منطقه ۵ در روز عاشورا

کد خبر : 53875

مجید وحدتی پور شهردار منطقه پنج مشهد درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعات اولیه صبح در روز ۴مرداد بود که یک پژو ۴۰۵ با سرعت بالا می راند تا از سمت بزرگراه شهید بابانظر وارد بولوار شهید مفتح غربی شود. درست همان محلی که سه پاکبان شهرداری منطقه ما در حال رفت و روب روزانه بودند.

یکی از پاکبان ها به رسم همیشگی برای اعلام حضور همکارانش در بخش کندروی بزرگراه، پرچم می زده است؛ با وجود این اما خودروی اشاره شده، پس از خروج از بزرگراه، از سمت راست خودروها، قصد سبقت داشته است که به علت خواب آلودگی و کاهش سطح هوشیاری پاکبانِ پرچم زن را نمی بیند و او را زیر می گیرد.

از آنجا که سرعت خودرویش بالا بوده است، با وجود گرفتن ترمز، خط ترمزی نزدیک به ۴۰متر روی زمین کشیده می شود و در همین فاصله است که متاسفانه با دو پاکبان دیگر برخورد و آنها را به شدت مصدوم می کند.

طبق گزارش پلیس راهور، در این حادثه راننده پژوه به دلیل سرعت بالا و سبقت غیر مجاز صد درصد مقصر است.

درحالی که این حادثه در روشنی هوای اول صبح اتفاق افتاد و پاکبان های ما کاملا از نظر ایمنی مجهز بودند. لباس های دارای شبرنگ به تن داشتند و یک نفر هم پیش از دو پاکبان دیگر، برای اعلام حضور همکارانش در بزرگراه پرچم می زده است.
با اعلام این حادثه به مرکز فوریتهای اورژانس، هر سه پاکبان به بیمارستانهای امدادی و شهید هاشمی نژاد منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

یک نفر از همکاران ما که ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده بود، عمل شد و با گذاشتن پلاتین، جراحاتش مهار و کنترل شد و حال عمومی اش مساعد است. همکار دیگرمان نیز که دچار کوفتگی شدید شده بود.

در این بین متاسفانه رضا شجاعی عرب¬آباد همکار ۴۰ساله مان که سابقه بیماری دیابت داشت و این موضوع روند درمانی اش را نیز مختل کرده بود،دو روز پس از انتقال به بیمارستان امدادی، در اثر تحمل جراحات و صدمات شدید وارده حوالی صبح امروز ، همزمان با روز عاشورا جان خود را از دست داد. این پاکبان به تازگی صاحب فرزندی شده بود و یک دختر ۹ساله نیز دارد.

متاسفانه فعالیت پاکبانان ما در بزرگرراه ها با خطرهای جدی مواجه است و رانندگان با بی احتیاطی خود حادثه می آفرینند. درحالی که پاکبان های ما از همه نظر ایمنی مجهز هستند و پرچم زن هم همراهی شان می کند؛ اما باز هم بی احتیاطی رانندگان حادثه ایجاد می کند.

به گفته این مقام مسئول در شهرداری با مکانیزه شدن رفت و روب های بزرگراه ها و استفاده از نیروی انسانی کمتر در این مسیرها، برای جلوگیری از اینگونه حوادث اقدام شده است،اما بازهم برخی نقاط خارج از دسترس ماشین آلات به ناچار توسط پاکبانان خدوم بصورت دستی نظافت می شود،که علاوه بر رعایت ضوابط ایمنی توسط کارگران ،مستلزم احتیاط بیشتر از سوی رانندگان و شهروندان است تا دیگر شاهد چنین رخدادهای تلخی نباشیم.

گفتنی است راننده پژو ۴۰۵ بازداشت شده است و طبق دستور شهردار مشهد، پیگیری وضعیت حقوقی این پاکبان و خانواده او از سوی نیروهای حقوقی شهرداری درحال انجام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن