یادداشت روز

رسانه و پویایی تبلیغ

کد خبر : 53635

نویسنده : عباس مرادیان

احاطه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر مباحث مربوط به کارکرد و جایگاه انواع رسانه، ستودنی است. دغدغه‏های ایشان درباره مسائل مربوط به رسانه و فضای مجازی و فناوری‏های مطرح نظیر «هوش مصنوعی» در نوع خود قابل تأمل است. به یقین اتاق های فکر نظام و اندیشکده‏های مختلف رهنمودهای داهیانه ایشان را مدنظر قرار خواهند داد و برابر وسع خود سلسله تحقیقات و پژوهش‏هایی را برای تبیین مسائل مورد اشاره ایشان خواهند داشت.

رهبر انقلاب روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در دیدار فضلا، طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه، مجدد اشارات خاصی را درباره فضای مجازی و بهره‏مندی از علوم روز برای امر تبلیغ بیان فرمودند. در ارتباط با اهمیت تبلیغ توجه به چند مسئله ضروری است:

تلاش بیشتر برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن لزوم آسیب شناسی گذشته. با وجود امکانات و تشکیلات و نیروهای موجود چرا باید در زمینه تبلیغ دچار ضعف باشیم؟ تنویر افکار عمومی یک ضرورت است. رسانه از جمله حلقه‏ های مطرح در حوزه تبلیغ و تنویر افکار عمومی و مبارزه با شبهات و معرفی ارزش‏های دینی و مذهبی و انقلابی است. بضاعت خوبی در حوزه رسانه داریم. کمیت رسانه‏ ها مشخص است. دغدغه در کیفیت آن هاست.نسل فعلی نسلی پرسشگر و مطالبه‏گر است. یادمان نرود که جمعیت کشور در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ۳۶ میلیون نفر بود و اینک جمعیت ایران اسلامی از مرز ۸۰ میلیون نفر عبور کرده است. باید برای تنویر افکار این جمعیت کاری کارستان کرد و این در حالی است که جهان اسلام تشنه تبلیغ انقلاب اسلامی است. باید به فکر تبیین جایگاه کشورمان در جهان هم باشیم. این مهم نیازمند توانمندی حوزه تبلیغ است و این توانمندی باتقویت کیفیت رسانه ممکن است.

رسانه ‏ها تشنه روحی جدید هستند. جوانان می‏توانند این روح را به رسانه‏ها بدمند. البته باید با زیر و زبر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بزنگاه‏های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا بشوند. بایسته است عنصر تبلیغ برای آشنایی این نسل با ارزش‏های انقلاب و نظام بیش از پیش جدی گرفته شود. نیازمند مبلغانی آشنا به دغدغه‏های جوانان هستیم. چند مبلغ آشنا با مسائل جوانان سراغ داریم؟ مبلغان ما به چه میزان قدرت ایجاد ارتباط با نسل جوان را دارند؟

رسانه مددکار خوبی برای پاسخ به این پرسش‏ها و بسیاری از سوالات دیگر است. کافی است بسان دوران پیروزی انقلاب اسلامی به جوانان اعتماد کنیم. جوانان ما دارای اطلاعات بالایی هستند و توان استفاده از دانش‏های مختلف را دارند. کافی است همانند دوران دفاع مقدس به آن ها اعتماد کنیم. در عرصه سازندگی شاهد درخشش جوانان بودیم. این درخشش را در حوزه مبارزه با کرونا شاهد بودیم. در حوزه دفاع از حرم و حفظ امنیت و مبارزه با اشرار و قاچاق هم شاهد اهتمام جوانان هستیم.

رسانه تشنه روحی جوان، پویا، بالنده و آشنا با فضای مجازی و حتی به تعبیر امام خامنه‏ای نیازمند توجه به هوش مصنوعی است. ‏کاش فرامین رهبری را بیش از پیش جدی بگیریم. هر مومن انقلابی دوستدار نظام باید یک مبلغ باشد. تلاش رسانه برای این مهم است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن