اجتماعی

نگاهی به زندگی نامه دکتر میثم شکری ساز

کد خبر : 30972

به گزاش صبح مشهد، میثم شکری ساز متولد سال ۱۳۶۵، مدیر،کارآفرین، مترجم، نویسنده، سخنران انگیزشی و مدرس موفقیت است وی از پیشگامان آموزش مجازی در حوزه آموزش و ارائه ی دوره های آموزشی است که فعالیت خود را با تأسیس موسسه آموزش مجازی پارس در سال ۱۳۸۷ آغاز نمود.
وی در خانواده‌ای نظامی چشم به جهان گشود. از همان سالهای ابتدای کودکی به واسطه داشتن پدر نظامی به قانونمندی و زندگی صادقانه خو گرفت. خانواده وی خانواده‌ای اهل مطالعه بوده و ایشان را از همان اوان کودکی با کتاب و تعلیم و تربیت آشنا نمودند تا جایی که برای رفع هر چالشی در زندگی از سوی پدر کتابی خاص به پسر معرفی می شد. چنانکه حتی در مقدمه ی کتاب “استوار” به نویسندگی آنتونی رابینز و ترجمه ی دکتر میثم شکری ساز از زبان ایشان اینطور آورده شده است که:
“اولین آشنایی من با آثار آنتونی رابینز از سنین دبستان شروع شد. آن موقعی که هر شب پدرم مرا به رختخواب میبرد و منتظر میشد تا خوابم ببرد، خودش ساعتها کتابهای رابینز را میخواند، پدرم یک ارتشی در رسته نیروی دریایی بود. سالهای ابتدایی پس از جنگ با عراق، اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط خاصی بود. هر از گاهی از پدرم بابت این کتابها میپرسیدم و مفاهیم گنگی از برنامه ریزی عصبی – کلامی را یاد میگرفتم.


کم کم که بزرگتر میشدم، این کتابها را میخواندم و نکات موجود در آن چنان جالب و فراگیر بود که مرا به خود جذب میکرد. نکاتی که اصلا در مدرسه تدریس نمیشد، بلکه عکس آن را در ذهن دانش آموزان فرو میکردند. پس از آن به دلیل بازنشستگی پدرم به موطن مادری، شهر اصفهان بازگشتیم و مدتها بود که این کتب را فراموش کرده بودم. در جوانی دست به کاری زدم که زندگی من را تغییر داد و نتیجه آن یک ورشکستگی بزرگ مالی بود که شریکم بر دامانم گذاشت. دیری نپایید که با انبوهی از چک برگشتی، اخطاریه های دادگاهی و خلاصه هر آنچه که برای خرد شدن کامل نیاز بود روبه رو شدم. من که در آن زمان ضمن استقلال مالی، درآمد خوب، مسکن و خودرو مناسبی داشتم و در رفاه نسبی به سر میبردم، چنان ورشکست شدم که حتی توانایی خرید یک ساندویچ برای سیر کردن خود هم نداشتم. به اغذیه فروشی محدوده منزل پدری رفتم و به صورت نسیه، غذایی خوردم و با چشمی پر از اشک و صورتی خیس از آن، سرگردان در خیابانها پرسه میزدم. در میان انبوه افکار خرد کننده و مسموم، خود را جلو در خانه پدربزرگم یافتم. بدون آنکه کسی متوجه شود، از باز بودن در بهره جستم و به داخل زیرزمین خانه خزیدم. در میان انبوهی از وسایل که هر کدام یادآور خاطره ای بود چشمم به یک جعبه افتاد. آن را که باز کردم دوباره کتابهای رابینز را با ترجمه استاد گرانقدر مهدی مجردزاده کرمانی دیدم. متوجه نمیشدم چطور زمان میگذشت. کار هر روز من ورود به آن زیر زمین و تقویت روحیه ام شده بود. در کمتر از یک ماه انگار دوباره متولد شده بودم، جانی تازه گرفتم. به سمت مشکلات هجوم بردم و زندگیم را دوباره ساختم. پنج شرکت بنا نهادم، ازدواج کردم، تحصیلاتم را تا دکتری ادامه دادم و آینده ای که ترسیم کرده بودم را در پنج سال دوباره احیا کردم. بیشک بدون تلاش و فقط با خواندن تعدادی کتاب نمیتوان به موفقیت رسید، اما آنچه که در پیشرفت زندگی و موفقیت من نقش داشت، همین کتابها بود. آن روز با خودم عهد کردم که زحمات بزرگانی چون مجردزاده کرمانی را ادامه دهم و امروز این افتخار را دارم، کتابی را که فقط چند ماه پیش در آمریکا چاپ شده است آن هم از نویسنده حاذق و شماره یک جهان، آنتونی رابینز در دستان شما قرار دهم. امید آن دارم که چراغ راه جوانان بیشماری باشد”
مطمئناً مقدمه این کتاب ارزشمند” کتاب استوار” به ترجمه و قلم رسا و شیوای دکتر میثم شکری ساز، خود گویای زندگی پر فراز و نشیب این کارآفرین جوان می باشد.
میثم شکری ساز در زمینه های مختلف اجتماعی و فرهنگ اموزشی خدمات ارزنده ای را به جامعه ایرانی ارائه نموده است. وی بعد از تاسیس موسسه آموزش مجازی پارس، موفق به تاسیس هلدینگ پارس پندار نهاد شد که امروز خدمات ارزنده ای در این هلدینگ در زمینه های مختلف، آموزش، ترجمه، چاپ کتاب، انتشارات، ارائه ی دوره های آموزشی، ارزیابی و اعتبار سنجی شرکت ها و … ارائه می شود.

از شرح موفقیتهای ایشان، همین بس که عنوان کنیم ایشان در سال ۱۳۹۶ طی دو سال متوالی کارآفرین برتر در کشور معرفی شده و تقدیر نامه مربوط به کارافرین برتر را به خود اختصاص داده اند.

ایشان در انجام فعالیت ها آموزشی در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز ید طولایی دارد، از جمله خدمات آموزشی ارزنده ی وی می توان به تالیف ده ها کتاب در زمینه ی مدیریت و همچنین ترجمه ی کتابهای مختلفی مانند “استوار”، “فراتر از استراتژی”، “توهم باهوشی ۱”، “توهم باهوشی ۲”، ” بازاریابی گوریلی”، “تویی که ذهن برنده ای”، “مذاکره با دستان خالی” اشاره کرد.
دکتر میثم شکری ساز در زمینه ی تدریس ارتباطات و مهارت های زندگی نیز فعالیت های ارزنده ای داشته است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• تدریس ارتباطات و مهارت های زندگی در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان (۵ سال )
• اصول و مبانی مدیریت کسب و کار در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان (۵ سال )
• تدریس حقوق تجارت و کسب و کار در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان (۵ سال )
• تدریس در موسسه آموزش عالی نجف آباد و المهدی اصفهان ( غیر انتفاعی – غیر دولتی )
• فنون فروش و مذاکره در مرکز شماره ۳ جهاد دانشگاهی واحد اصفهان
• ارتباط موثر در مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت خانه صنعت و معدن ایران
• تبلیغات خلاق در مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت خانه صنعت و معدن ایران

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن