شهری

مردم خراسان رضوی از ذبح دام عید قربان در خارج از کشتارگاه‌ها پرهیز کنند

کد خبر : 53287

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با هدف تضمین سلامت و جلوگیری از ابتلای به بیماریهای مشترک دام و انسان توصیه اکید می شود که مردم از کشتار دام به مناسبت عید قربان در خارج از فضای کشتارگاه به شدت پرهیز کنند.

به گزارش صبح مشهد، محمود قربان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: نظر به قرار داشتن در شرایط خشکسالی و شدت گرمای هوا، شاهد تکثیر و ازدیاد فراوان کنه، به عنوان ناقل بیماری مهلک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل به جد به شهروندان توصیه می شود که از کشتار دام در منازل، باغ‌ها و همچنین خرید دام زنده و کشتار در کنار جاده‌ها یا خرید گوشت دام کشتار شده خارج از شبکه کشتارگاه خودداری کنند.

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۳۳ کشتارگاه دام در استان گفت: این واحدهای کشتارگاهی همزمان با روز عید قربان با شهروندان برای ارائه خدمات از جمله فروش و کشتار دام و پیش سرد کردن لاشه برای تامین سلامت مردم همکاری کاملی دارند.

قربان زاده تاکید کرد: همانند گذشته تاکید می شود که گوشت و آلایش گوشت به هیچ وجه بلافاصله بعد از کشتار نباید مصرف شود.

وی افزود: پیش‌سرد کردن لاشه‌ها به معنای نگهداشتن لاشه یا گوشت در دمای چهار درجه بالای صفر برای مدت ۲۴ ساعت و آلایش گوشت به مدت ۴۸ ساعت است که فضای کشتارگاهی به دلیل وجود تجهیزات و شرایط لازم برای این کار مناسب است.

وی ادامه داد: انجام عملیات پیش سرد در منازل با آلودگیهای محیطی و بالا بودن احتمال بروز بیماری همراه است.

معاون سلامت اداره‌ کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همزمان با روز عید قربان امسال ۱۵۹ تیم دامپزشکی با همراهی ۲۰۲ بازرس بهداشتی و ۴۱ ناظر شرعی فعال و ناظر بر روند ذبح دام در سراسر استان هستند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن