شهری

شهردار منطقه پنج مشهد مقدس خبر داد: 

گامی بلند برای توسعه و بهبود فضای سبز منطقه۵ 

کد خبر : 53267

به زودی بزرگترین و مجهزترین بوستان حاشیه شهر مشهد در منطقه ۵ احداث می شود. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی منطقه ۵، شهردار منطقه با بیان این مطلب، گفت: عملیات اجرایی احداث بزرگترین بوستان حاشیه شهر مشهد به مساحت ۲۰ هکتار در اراضی بُجمهن واقع در حاشیه بولوار دهقان تا پایان سال آغاز می شود.

مجید وحدتی پور با بیان اینکه برای انجام مطالعات و اجرای فاز اول این پروژه رقمی معادل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، افزود: اراضی بجمهن در طرح های قبلی شهرسازی دارای کاربری فضای سبز بود،که به دلیل وجود مشکلاتی در تملک که در اختیار برخی مالکان شخصی یا سازمانی قرار داشت، اجرای این پروژه به تعویق افتاده بود. اما با تکمیل تملک اراضی اشاره شده و قرار گرفتن آن در اختیار شهرداری، احداث بزرگترین بوستان حاشیه شهر عملیاتی گردید.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون پروژه در مرحله ارائه طرح از سوی مشاور قرار دارد و فاز اول آن که شامل طراحی مخزن آب خام ۱۰۰ هزار مترمکعبی {بزرگترین مخزن آب موجود در فضای شهری مشهد}و رینگ سلامت است، تا پایان سال کلنگ زنی می شود.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه رینگ سلامت شامل زمین های ورزش های دوچرخه سواری، پیاده روی، وسایل بدن سازی و غیره است، اظهار کرد: همچنین برنامه ریزی شده در فاز بعدی، اجرای سایت ویژه مادر و کودک، زمین بازی، زمین ورزشی، سرویس بهداشتی و نماز خانه محقق گردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن