اجتماعیاسلاید شو

نکوداشت استاد سید محمدرضا قوام نصیری، رئیس انجمن سرطان‌شناسی ایران در مشهد برگزار شد

کد خبر : 53231

مراسم نکوداشت و تجلیل از نیم قرن خدمت ماندگار و تلاش خستگی‌ناپذیر دکتر سیدمحمدرضا قوام‌نصیری، استاد پیشکسوت گروه انکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان عرصه پزشکی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، دکتر محمد علی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم اظهار کرد: گرامیداشت مراسم بزرگداشت دکتر قوام‌نصیری در سالگرد شهادت شهید دکتر چمران اتفاقی نبوده. آنها دو شخصیت‌ بزرگی که شباهت‌ها و ویژگی‌های زیادی در مسیر خدمت به مردم داشتند.

وی تصریح کرد: استاد قوام‌نصیری در یک خانواده فرهیخته و دانشگاهی بزرگ شده و در طول دوره فعالیت خود در حوزه آموزش و در امر طبابت به چیزی جز آموزش سازنده به دانشجویان و درمان مؤثر بیماران نمی‌اندیشید و یکی از بزرگترین افتخارات این پزشک فرهیخته قرار داشتنش در تیم درمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تیم پزشکی و تک‌تک اعضای کادر درمان در تمامی گروه‌ها نقشی کلیدی در امیدآفرینی به بیماران دارند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که ارتباط مؤثر تیم درمان بیماران سرطانی نقش بسیار مهمی بر غلبه آنان بر این بیماری سخت دارد و دکتر قوام‌نصیری نمونه بارز این ارتباطات مؤثر بود.

کیانی اضافه کرد: پزشکان پیشکسوت می‌کوشند تا با ارتباط نزدیک با نهادهای علمی و پژوهشی روزبه‌روز شرایط علوم طبابت را در تمامی تخصص‌های پزشکی کشور ارتقاء دهند و معتقدیم که تجربه و سابقه کار بالای پزشکان پیشکسوت در بسیاری از موقعیت‌ها باعث نجات بیماران شده و یکی از این مؤثرترین زحمتکشان این عرصه دکتر قوام‌نصیری بوده که نقش مهمی در درمان بیماران سرطانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه رابطه علم و تجربه در طبابت بسیار مهم بوده و با برخورداری از هر دو عنصر، یک فرد متخصص در حوزه سلامت به پزشکی زبردست و حاذق تبدیل می‌شود، بیان کرد: خدمت به بیماران و توسعه علم پزشکی در کشور همواره از اصلی‌ترین هدف‌های پزشکان پیشکسوت بوده و دکتر قوام‌نصیری هم به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش پررنگی در این خصوص ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برنامه‌های تجلیل از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تلاش کانون پیشکسوتان این دانشگاه همچنان ادامه دارد و امروز از دکتر قوام‌نصیری تقدیر به‌عمل آوردیم، شخصیت فرهیخته‌ای که نامش در حوزه درمان بیماران سرطانی به‌خوبی درخشیده است.

مهمترین کار من در امر طبابت خدمت به مردم و رفع درد و رنج بیماران بوده است

در این مراسم دکتر سیدمحمدرضا قوام‌نصیری، رئیس انجمن سرطان‌شناسی ایران و رئیس انجمن انکولوژی خراسان رضوی، اظهار کرد:حضرت امام خمینی(ره) با ذکر این نکته که اگر ما قبل از آغاز کارمان با خدای خویش معامله کنیم هیچ‌گونه خللی در انجام کار به‌وجود نمی‌آید، تاکید کرد: من در طول نیم قرن تلاش در حوزه پزشکی همواره لطف و عنایت الهی را دیدم و هرگاه که بیمارانم بهبود می‌یافتند شکرگزار خداوند منان بودم، زیرا معتقد بودم که من کاری نکردم و هرچه بوده لطف ایزد منان بوده است.

قوام‌نصیری تصریح کرد: برای من یک افتخار بزرگ است که توانستم نقشی کوچک در بیمارستان تک تخصصی امید ایفا نمایم، بیمارستان کوچکی که کارهای بزرگی در شرق کشور انجام داده است و راه‌اندازی بیمارستان ناظران هم یکی از اقدامات شاخص خیران حوزه سلامت در مسیر خدمت‌رسانی شایسته به بیماران سرطانی بود و افتخار بزرگ دیگر اینکه در این محفل باشکوه از سوی شاگردان خودم که اکنون تمامی آنها جزو اساتید فرهیخته هستند و نامشان در جامعه پزشکی کشور به‌خوبی می‌درخشد مورد تقدیر قرار گرفتم.

هدف من خدمت به مردم و رفع درد و رنج بیماران بوده است

وی با بیان اینکه کار من در امر طبابت با هدف خدمت به مردم و رفع درد و رنج بیماران بوده است، خاطرنشان کرد: من معتقدم که در تمامی علوم و حرف از جمله علم پزشکی باید ابتدا عشق و علاقه باشد تا بتوانیم عاشقانه و صادقانه در آن حرفه و تخصص به مردم خدمت نماییم.

قوام‌نصیری ارتباطات مؤثری با گروه‌های مختلف جامعه در جهت رفع مشکلات ساکنان محروم و کم‌برخوردار داشت

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مهدی اخباری، استاد حوزه و دانشگاه و یکی از دوستان دکتر قوام‌نصیری، بیان کرد: برگزاری این مراسم در سالروز شهادت استاد بسیجی، شهید دکتر چمران و روز بسیج اساتید را به فال نیک می‌گیریم و باید بگوییم که دکتر قوام‌نصیری نقش بارزی در وحدت حوزه و دانشگاه داشت.

وی اضافه کرد: دکتر قوام‌نصیری هم اهل علم و هم اهل عمل است و با وجود نبود امکانات لازم در آن دوران، توانست دستاوردهایی بزرگ رقم بزند و می‌توانیم بگوییم که از لحاظ علمی، اخلاقی، افتادگی، توانایی، اخلاص و علم مدیریت همانند شهید چمران بود.

دوست قدیمی دکتر قوام‌نصیری با ذکر این نکته که این پزشک فرهیخته در همان سنین جوانی در تمامی عرصه‌ها خوش درخشید، تأکید کرد: در زمانی که به دلیل شیوع وبا در قرنطینه بودیم تلاش‌های جوانی ۲۷ ساله را دیدیم که در سخت‌ترین شرایط بهترین کار را پس از مشورت با بزرگان و صاحب‌نظران انجام می‌داد تا بتواند مشکل مردم را برطرف نماید.

حجت‌الاسلام اخباری افزود: دکتر قوام‌نصیری ارتباطات مؤثری با گروه‌های مختلف جامعه در جهت رفع مشکلات ساکنان محروم و کم‌برخوردار داشت و ما بارها این دست اقدامات جهادگونه و خداپسندانه این پزشک فرهیخته و پیشکسوت را از نزدیک دیدیم و هرگاه که چنین جلوه‌ها و تصاویر زیبایی را دیدیم به داشتن چنین شخصیت‌های فرهیخته‌ای افتخار کردیم.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با تأکید بر اینکه پزشکان در تمامی صحنه‌ها در کنار مردم بودند و هیچگاه خودشان را جدای از بزرگترین سرمایه‌های جامعه ندانستند، گفت: اوج رشادت و از خودگذشتگی جامعه پزشکی را در ایام بحران کرونا دیدیم و هر زمان که بیماری فوت می‌کرد پزشکان جزو ناراحت‌ترین افراد جامعه بودند و در هر زمان هم بیماری بهبود می‌یافت و کرونا را شکست می‌داد همین قشر علمی و فرهیخته جزو خوشحال‌ترین‌ها بودند و در این محفل باشکوه نام و یاد تمامی شهدای مدافع سلامت راگرامی می‌داریم و برای تمامی زحمتکشان حوزه سلامت از جمله دکتر قوام‌نصیری توفیق بیش از پیش را آرزومندیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن