اسلاید شوشهری

پدیده بام فروشی در حاشیه شهر مشهد رو به گسترش است

کد خبر : 49820

شهردار منطقه سه مشهد با بیان این که از اعلام آمار بام فروشی در این کلانشهر معذور است گفت: این پدیده به دلایل مختلف که همراه با آسیب‌های اجتماعی است در حاشیه شهر رو به گسترش است.

به گزارش صبح مشهد، مهدی خداشناس روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: به دلیل مهاجرت از کشورهای همسایه گرفتار این پدیده شوم هستیم.

وی اضافه کرد: منطقه سه شهرداری مشهد دومین منطقه بزرگ این کلانشهر از لحاظ جمعیتی با سه هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت است که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیتی افزون بر ۵۱۴ هزار نفر را در خود جای داده است.

شهردار منطقه سه مشهد گفت: ٢٩درصد مساحت منطقه سه را سکونتگاه‌های غیر رسمی تشکیل می‌دهد و ۵۶ درصد جمعیت منطقه در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

خداشناس افزود: ۸۵۰ هکتار اراضی بزرگ مقیاس در منطقه وجود دارد که در یک‌سال گذشته ۲۵۰ هکتار از این زمینها تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: امسال ۵۳۶ پروانه ساخت و ۴۰۰ پروانه پایانکار در منطقه صادر و ۲ هزار و ۶۰۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز نیز مهر و موم شده است

شهردار منطقه سه مشهد گفت: در محدوده مهرگان منطقه سه شهرداری مشهد، کاربری اراضی، دولتی است و مشکل سند وجود ندارد اما در منطقه “قُرُقی” مشکل ارائه خدمات وجود دارد و زمین‌ها به صورت قولنامه‌ای درحال خرید و فروش است.

خداشناس افزود: با همکاری سازمان زمین و مسکن، طرح ساخت مسکن ملی در منطقه سه انجام می‌شود و در آینده هزار و ۲۰۰ پروانه برای زمین‌های منطقه مهرگان صادر خواهد شد.

وی در خصوص جا به جایی راه‌آهن نیز اظهار کرد: این موضوع یک کلان‌پروژه است و در آینده باید راه‌آهن از شهر مشهد خارج شود لذا این طرح در مرحله مطالعه است.

شهرداری منطقه سه مشهد از مرکز شهر و خیابان شیرازی تا حاشیه شهر و محدوده‌هایی مانند خواجه ربیع، رسالت، سیس آباد، قرقی و مهرگان ادامه داشته و با دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی مانند آرامگاه خواجه ربیع، باغ نادری، ایستگاه بزرگ راه آهن مشهد و بوستان بزرگ بهار، وظیفه خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران را برعهده دارد.

منطقه سه شهرداری مشهد از شمال محدوده رودخانه کشف رود و خط لوله گاز را دربر می‌گیرد و از جنوب به منطقه ثامن، از شرق به خیابان آزادی و بلوار طبرسی و از غرب به خیابان آیت الله عبادی و محور جاده کلات ختم می شود.

حدود یک سوم از جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه این شهر سکونت دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن