اقتصادی

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی:

قیمت ۴ قلم کالای لبنی هنوز تغییر نکرده است

کد خبر : 53220

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان‌ رضوی گفت: قیمت چهار قلم کالای لبنی مشمول قیمت‌گذاری دولت هنوز اعلام نشده است، بنابراین تا زمانی که قیمت این اقلام توسط ستاد تنظیم بازار تغییر نکند، قیمت‌ها ثابت خواهد بود.

مهدی هدایت‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص قیمت لبنیات اظهار کرد: قرار بود قیمت چهار قلم کالای اساسی شامل پنیر، شیر یک لیتر کم‌چرب بطری، شیر ۹۰۰ گرمی کم‌چرب پلاستیکی و ماست ۲.۵ کیلویی کم‌چرب توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شود اما هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: دولت قیمت این چهار قلم را تعیین می‌‎کند. بنابراین تا زمانی که قیمت این اقلام توسط ستاد تنظیم بازار تغییر نکند، قیمت‌ها ثابت خواهد بود.

هدایت‌نیا ادامه داد: به تولیدکنندگان اعلام کردیم که براساس افزایش قیمت شیر قیمت‌های جدید کالاهای کم‌مصرف را آنالیز کرده و در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، تاییدیه بگیرند و بعد از ثبت در سامانه ۱۲۴ افزایش قیمت داشته باشند. تایید قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد. بعد از تایید قیمت این کالاها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان‌ رضوی گفت: تولیدکنندگان در حال زیان هستند و روزگار سختی را می‌گذرانند، زیرا قیمت شیر افزایش یافته، در حالی که باید همزمان قیمت سایر محصولات نیز افزایش یابد.

گفتنی است با توسعه فناوری‌های مرتبط با صنایع لبنی، افزایش بهره‌وری و در نهایت کاهش هزینه تولید می‌توان در بازارهای جهانی حضور داشت و با کشورهای دیگر رقابت کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن