شهری

گرمای هوا در خراسان رضوی از مرز ۴۳ درجه گذشت

کد خبر : 53140

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایشی دمای هوا از ابتدای هفته جاری در این استان آغاز شده است، دیروز دمای هوا در شهرستان سرخس خراسان رضوی از مرز ۴۳ درجه سلسیوس عبور کرد.

به گزارش صبح مشهد، زهرا آهنگرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: همچنین بنا بر مشاهده نقشه های هواشناسی، روز گذشته بیشینه دمای هوا در کل ایستگاه های هواشناسی خراسان رضوی بیش از ۳۵ درجه سلسیوس بوده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته بیشینه دما در مشهد ۳۷ درجه سلسیوس بود، اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته قوچان با ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با ۴۳ درجه به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه علاوه بر گرمای هوا، وزش باد نیز پدیده غالب استان بوده است، افزود: در میان شهرستان ها، تایباد با ۵۷ کیلومتر بیشترین میزان وزش باد را داشته است.

گرمای هوا در خراسان رضوی از مرز ۴۳ درجه گذشت

آهنگرزاده افزود: طبق تحلیل نقشه های هواشناسی، گرمای هوا تا روزهای میانی هفته آینده در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود و سرعت وزش باد نیز در این مدت شدت بیشتری خواهد گرفت، به طوریکه کاهش دید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق بادخیز دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۳۴ درجه سلسیوس است که پیش بینی می شود امروز در گرمترین ساعات به ۳۸ درجه سلسیوس افزایش یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن