اخبار مهمشهری

به میزبانی شهرداری و شورای شهر مشهد؛ اجلاس بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه خارجی ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود

کد خبر : 20379

مدیر روابط خارجی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد از حضور ۱۵ کشور خارجی در اجلاس بین‌المللی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌‏رسانی شهرداری مشهد، حسین کشیری از حضور ۱۵ کشور خارجی در اجلاس بین‌المللی «شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم» در مشهد خبر داد و گفت: این اجلاس به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد از ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

مدیر روابط خارجی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد افزود: این همایش تاکنون با استقبال بسیار خوبی در میان کشورهای مختلف برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه این اجلاس مورد توجه پژوهشگران، محققان و شاهنامه‌پژوهان در سراسر دنیا قرار گرفته است، ادامه داد: تاکنون حضور کشورهای روسیه، هند، گرجستان، لهستان، ترکیه، انگلستان، تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، اسپانیا و پرتغال قطعی شده است و احتمال افزایش میهمانان خارجی تا ۱۵ کشور هم وجود دارد.

کشیری با تاکید بر اینکه قرار است در این سه روز به بررسی موضوع جاده ابریشم و شاهنامه پرداخته شود، گفت: با توجه به اینکه در سطح بین‌الملل دچار تحریم‌های شدیدی هستیم، اما حضور و علاقه‌مندی کشورهای مزبور برای حضور در این اجلاس، نشان می‌دهد که در دیپلماسی عمومی و پارادیپلماسی هیچوقت دچار تحریم نخواهیم شد و علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب ایرانی در کشورهای دیگر همواره در صحنه هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم تا پایان زمان دبیرخانه؛ نهم و دهم اردیبهشت ماه، تعداد شرکت‌کنندگان خارجی ما بیشتر هم بشود.

مدیر روابط خارجی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد بیان کرد: حضور تعداد بالای شرکت‌کنندگان در این اجلاس بین‌المللی با موضوع فرهنگی و شاهنامه نشان‌دهنده ارزش و توجه کشورهای گوناگون به فرهنگ و تمدن ایرانی است،

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور کشورهای گوناگون، وابستگان فرهنگی خارجی مقیم تهران و مسؤولان دپارتمان‌های فارسی‌زبان هم از دیگر میهمانان این اجلاس بین‌المللی هستند.

گفتنی است؛ این اجلاس برای نخستین بار با این عنوان و این تعداد شرکت کنندگان خارجی برگزار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن