اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: امام راحل دین را به زندگی مردم بازگرداند

کد خبر : 52859

امام  امام جمعه مشهد گفت: امام راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی را با کمک مردم به راه انداخت و دین را به زندگی و مدیریت اجتماعی مردم بازگرداند تا دین بر بشریت حاکم شود و معادلات استکبار را برهم زند.

به گزارش  صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دین از زندگی مردم و مدیریت اجتماعی حذف شده بود، اما با آمدن انقلاب اسلامی دین به زندگی و مدیریت اجتماعی بازگشت و معادلات سیاسی استکبار را برهم‌ زد و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) شد.

وی با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد ماه بیان کرد: در این روز دو واقعه قابل توجه به وقوع پیوست که یک مورد رحلت امام و دیگری آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است، رهبری که بنا به فرمایش امام راحل “نعمتی است که خدا به ما داده است”.

به گفته وی، دنیا گمان می کرد که انقلاب اسلامی وابسته به امام راحل است، لذا آنان برنامه زیادی برای بعد از رحلت امام داشتند، در حالیکه این انقلاب با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نه تنها تداوم یافت بلکه به سایر نقاط دنیا نیز صادر شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دنیا را تغییر داده است، افزود: امروز حاکم قطعی بر این منطقه که نگین دنیا است، دین و انقلاب اسلامی و رهبری و از همه بالاتر مهدی موعود (عج) است و دشمن با این مسئله مشکل دارد.

آیت الله علم الهدی در ادامه به مساله کشف حجاب یا بی حجابی برخی بانوان و دختران اشاره و بیان کرد: پشت موضوع کشف حجاب اهداف استکبار دنبال می شود تا دین از سر زبانها بیافتد، استکبار می خواهد با این ابزار دین را از حاکمیت در کشور براندازد.

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنانش بیان داشت: امسال مردم ولایت مدار کشورمان بالاترین احساسات، عشق و ارادتها را در سالروز میلاد حضرت رضا(ع) نسبت به آن حضرت نشان دادند، مثال آن حضور پرشور و باشکوه زائران و مجاوران در سالروز میلادش از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر در مشهد بود که مردم طی هشت ساعت عشق و ارادتی از خود بروز دادند که بی سابقه بوده است.

وی بیان کرد: این احساسات پرشور در برنامه ای به منصه ظهور رسید که توسط آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود، دو روز قبل از آن هم مردم ولایت مدار در میدان خراسان تهران با حضور چند میلیونی خود عشق و ارادتشان را به آن حضرت نشان دادند، در جامعه ای که وابستگی به ساحت امام رضا(ع) تا این حد نمود داشته باشد، مردم سعادتمند خواهند بود و دشمن هیچ گاه بر آنان مسلط نخواهد شد.

آیت الله علم الهدی گفت: ماه ذی القعده متعلق به حضرت رضا(ع) و مناسبت‌های مربوط به خواهر و فرزند و روز زیارتی ایشان است که امسال با ماه خرداد به عنوان یکی از ماههای پر مناسبت در تاریخ انقلاب اسلامی مقارن شده است، یادآوری هر کدام از وقایع روزهای آن می تواند ابزاری در معرفت شناسی نسل جوان باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن