استانی

میانگین برداشت سیب‌زمینی در بخش جلگه رُخ تربت‌حیدریه ۳۵ تن در هکتار است

کد خبر : 52825

رییس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: میانگین برداشت سیب‌زمینی در قطب محوری تولید سیب‌زمینی خراسان رضوی، ۳۵ تن در هر هکتار است.

به گزارش صبح مشهد، سیدمحمد نجفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۳۵ هزار تن محصول از این منطقه برداشت شود افزود: کشت سیب‌زمینی در این منطقه امسال به خاطر کمبود بارش از اواسط اردیبهشت آغاز و تا پایان خرداد ماه جاری ادامه دارد و زمان برداشت محصول نیز، اواخر شهریور ماه است.

وی اضافه کرد: به طور غالب حدود ۶۰ درصد سیب‌زمینی منطقه رخ به خارج از بخش و به کارخانه های چیپس سازی استان صادر می شود و بقیه به مصرف داخلی شهرستان می‌رسد.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ ارقام کشت شده در این بخش را شامل: اگریا، سانته، فونتانه، پیکاسو، جلی، آریندا و ساگیتا عنوان کرد.

نجفی افزود: استفاده از ارقام اصلاح شده با درجه بذری بالا، افزایش ماده آلی خاک و کودهای شیمیایی و ریزمغذی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، کنترل علف‌های هرز، رعایت عملیات به زراعی از جمله اجرای بیش از ۹۵ درصدی آبیاری تحت فشار و قطره‌ای و نیز تغذیه تکمیلی باعث شده مزارع این منطقه از نظر کمیت و کیفیت تولید در وضعیت بسیار مناسبی قرار گیرد.

وی با بیان این که این منطقه بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۰ هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم هستند افزود: بخش رخ با ۵۲ روستا، حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی و دامداری بخش اصلی اشتغال مردم این منطقه را تشکیل می دهد.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ این بخش را از عمده‌ترین مناطق کشت محصول سیب‌زمینی بذری شهرستان تربت‌حیدریه برشمرد و گفت: این منطقه تامین کننده قسمتی از سیب‌زمینی بذری استان خراسان رضوی و چند استان دیگر کشور است.

به تازگی و در سی و هشتمین همایش استانی قهرمانان تولید در بخش کشاورزی، مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ به عنوان مرکز نمونه جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی معرفی و از سید محمد نجفی رییس آن تجلیل شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن