شهری

استاندار خراسان رضوی: انجام کار برای برطرف کردن نیازهای مردم مشهد ارزش چند برابری دارد

کد خبر : 52803

استاندار خراسان رضوی گفت:همه، دل در گرو شهر مشهد دارند و انجام کار برای برطرف کردن نیازهای مجاوران و زائران بارگاه منور رضوی ارزش چند برابری دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه و در نخستین همایش خیرین رضوی در مشهد افزود:امیدوار هستیم فعالیت های انجام شده توسط افراد نیکوکار در آینده نزدیک منجر به حل مشکلات بسیار این شهر و استان شود.

وی ادامه داد: مسوولان خود را مقید کرده اند تا کارهای مردم و گره گشایی از مشکلات آنها را با یاری خیران به خوبی انجام دهند تا این گونه در پاداش خیر آنها شریک باشند.

وی با اشاره به آمار جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در سال ۱۳۹۵ گفت: هم اکنون نزدیک به یک میلیون تبعه خارجی و همچنین اقامت شبانه نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در شهر امام رضا (ع) در کنار جمعیت مجاوران این شهر، باعث شده است تا مشکلات این منطقه ویژه باشد که امید است با یاری خیران و مردم کشورمان بتوانیم در مسیر گره گشایی از مشکلات مردم قدم برداریم.

۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد برای رسیدن به متوسط کشوری نیاز است
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با اشاره به سکونت حدود یک میلیون و ۵۰۰ نفر در حاشیه شهر مشهد گفت: خدمت رسانی به زائران بارگاه منور رضوی و همچنین اتباع خارجی ساکن در این کلانشهر مذهبی از وظایف ماست و این در حالی است که زیرساخت های این استان و شهر مشهد از متوسط کشوری کمتر است.
کیانی افزود:هم اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در شهر مشهد برای رسیدن به متوسط کشوری نیاز است و این در حالی است که برخی از نقاط کشور ، حتی از سرانه کشوری وضعیت بهتری دارند و نیاز است تا افراد خیر برای رفع این نیاز ، پای کار بیایند.

وی ادامه داد: برخی از مکانهای بهداشتی استیجاری است و هر ماه مبالغ بسیاری برای اجاره مکان ها و حتی جا به جایی آنها هزینه می‌شود.

او اظهار کرد: یکی دیگر از نیازهای ما در حوزه تجهیزات به خصوص تجهیزات پیشرفته (های تک) برای درمان بیماریها و ارائه خدمات به بیماران است.

مدارس دو شیفته هنوز وجود دارد
مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز گفت: ۹۷ درصد اعتبارات آموزش و پرورش به عنوان پهن پیکر ترین دستگاه اجرایی صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود و توان انجام توسعه تجهیزات و نیازهای دانش آموزان شکل نمی‌گیرد.

امیر شوشتری افزود: اکنون یک و نیم میلیون دانش آموز در این استان مشغول به تحصیل هستند و این در حالی است که دو سوم دانش آموزان در حاشیه شهر مشهد حضور دارند و از سوی دیگر در حالی که سرانه کشوری ۴.۳ متر مربع است در مشهد این رقم به ۳.۵ و در حاشیه شهر به ۲.۳ می‌رسد که نشان از کاهش بسیار نسبت به سرانه کشوری است.

وی با اشاره به این که استاندارد جهانی فضای دانش آموزان بیش از هشت متر مربع است اظهار کرد: ما برای رسیدن به متوسط استانی نیاز به هفت هزار کلاس درس داریم تا انباشت مشکلات گذشته حل شود زیرا هم اکنون در برخی از کلاس ها بالای ۴۰ دانش آموز مشغول به تحصیل در ۲ شیفت آموزشی هستند.

شوشتری گفت: متاسفانه تجهیزات نیز کم است به گونه‌ای که برخی از کلاس ها و به ندرت برخی دانش آموزان ایستاده به تحصیل میپردازند.

او ادامه داد:با توجه به این شرایط ما باید سالانه ۲ هزار کلاس درس در استان ایجاد کنیم تا نیازهای استان تا سال ۱۴۰۴ به پایان برسد ولی متاسفانه با تمام تلاشی که صورت گرفت هزار و ۱۰۰ کلاس در سال گذشته ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت.

تنش آبی ادامه دارد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز گفت: وضعیت آب در خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد با چالش های بسیاری رو به رو است.

حسین اسماعیلیان افزود: وضعیت آب در سدهای خراسان رضوی در شرایط حداقلی قرار دارد و ما نیز اقدامات پیگیری انجام داده ایم.

وی اضافه کرد: جمعیت ما نسبت به ابتدای انقلاب حدود ۲.۵ برابر شده است و اکنون سطح برخورداری روستاها و شهرهای استان نسبت به ابتدای انقلاب غیر قابل مقایسه است.

در پایان این مراسم از تمبر اختصاصی افراد خیر با حضور استاندار خراسان رضوی رونمایی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن