اقتصادی

نخستین مجوز رسمی تولید بدون کارخانه در خراسان رضوی صادر شد

کد خبر : 52774

نخستین مجوز رسمی برای تولید بدون کارخانه طبق ساختار و دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت طی مراسمی به شرکت نان قدس رضوی اعطا شد.

به گزارش صبح مشهد، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز شنبه در مراسم اعطای نخستین مجوز تولید بدون کارخانه استان به این واحد گفت: اگرچه در سالهای قبل مجوزهای مربوط به تولید بدون کارخانه در استان صادر شده اما برای نخستین بار است که در فضایی کاملا رسمی منطبق بر ابلاغ وزارتخانه و مبتنی بر ساختار و دستورالعمل جدید این مجوز در استان صادر می شود.

امیررضا رجبی افزود: از یک سو برخی از واحدهای صنعتی در خراسان رضوی از ظرفیت خالی برخوردار هستند و از سوی دیگر برخی از اشخاص حقیقی از توان تولید و برندسازی برخوردارند که می توان این دو بخش را با صدور مجوز تولید بدون کارخانه به هم متصل کرد.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل جدید و ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدور مجوز تولید بدون کارخانه در سامانه مجوزهای رسمی کشور قرار گرفته و در زمره اولویتهای امسال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این که در بازارهای صادراتی اطراف این استان زمینه برای افزایش تولید بیشتر کالا فراهم است افزود: گاه فرصتهایی برای تولید در خارج از کشور با قیمت تمام شده پایین تر وجود دارد و افرادی هستند که می توانند در کشورهای همسایه برندسازی کنند که این مهم از طریق صدور مجوز تولید بدون کارخانه قابل پیگیری است.

رجبی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان “مهار تورم و رشد تولید” گفت: یکی از برنامه های جدی اداره کل صمت، شناسایی ظرفیتهایی است که امکان رشد تولید دارند تا مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی ادامه داد: طبق تاکید استاندار خراسان رضوی در ستاد اقتصادی استان، ظرفیتهای تولیدی قابل توسعه در استان شناسایی شده و مورد حمایت ستاد قرار می گیرد که به رشد تولید در استان کمک خواهد کرد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تحقق رشد هشت درصدی صنعت استان در سال گذشته گفت: امسال انتظار می رود با ابزارهایی که در اختیار قرار گرفته است میزان رشد صنعت بیشتر از سال گذشته باشد.

رجبی افزود: یکی از این ابزارها مجوز تولید بدون کارخانه بویژه برای کارخانه های مستقر در محور غرب مشهد است که به دلیل محدودیتهای زمین در این منطقه امکان توسعه فیزیکی ندارند اما می توان برندهای شناخته شده این واحدها را از طریق بهره گیری از ظرفیت خالی سایر کارخانه ها و صدور مجوز تولید بدون کارخانه توسعه داد.

وی اضافه کرد: مجوز تولید بدون کارخانه در کاهش هزینه های حمل و نقل و قیمت تمام شده تولید کالا تاثیر زیادی دارد به ویژه کالاهایی که در سطح کشور عرضه دارند می توانند از این امکان بهره مند شوند به نحوی که بخشی از تولیدات خود را به محل عرضه ببرند و در آنجا توسعه دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ایجاد یک واحد تولیدی زمان بر است و نیاز به صدور مجوزهای چندگانه دارد لذا از طریق صدور مجوز تولید بدون کارخانه می توان به کاهش قیمت تمام شده تولید کالا و رشد سریع واحدهایی که امکان توسعه دارند دست یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن