اسلاید شواقتصادی

مدیرعامل شرکت گاز استان:

صنایع خراسان رضوی به تجهیزات تولید گاز مصنوعی مجهز می‌شوند

کد خبر : 52900

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از امضای تفاهم‎نامه همکاری مشترک بین وزارت نفت و استانداری خراسان رضوی با محوریت تأمین سوخت از طریق افزایش ذخیره‌سازی گاز طبیعی و گاز مایع خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، حسن افتخاری شنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه وزارت نفت و استانداری خراسان رضوی که با حضور وحیدرضا زیدی‌فر، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری، قانون اصلاح الگوی مصرف و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ظرفیت‌ها، ایجاد هم‌افزایی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شده است.

وی افزود: هدف از امضای این تفاهنامه، توسعه و ایجاد بستر تعامل و همکاری‌های مشترک و زمینه‌سازی برای اجرای پروژه‌‎های مرتبط با ایجاد توازن در شبکه تولید و مصرف گاز طبیعی و افزایش پایداری و امنیت عرضه گاز طبیعی در دوره‌های اوج مصرف گاز در استان است.

مدیرعامل شرک گاز خراسان رضوی ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی صنایع از ظرفیت‌های فناورانه برای ایجاد توازن در شبکه تولید و مصرف گاز طبیعی و افزایش پایداری و امنیت عرضه گاز طبیعی در دوره‌های اوج مصرف با استفاده از فناوری‌ SNG و با در نظر گرفتن جنبه‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی منعقد شد.

افتخاری بیان کرد: تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل اجرایی برای به‎‌کارگیری SNG، ارزیابی و شناسایی صنایع و واحدهای متأثر از کمبود گاز، ارائه تسهیلات دولتی و اختصاصی وزارت نفت براساس مقررات و تامین گاز مایع مورد نیاز از تعهدات وزارت نفت در اجرای این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: همچنین استانداری خراسان رضوی متعهد به اطلاع‌رسانی، ترغیب و تشویق صنایع و سرمایه‌گذاران برای احداث واحدهای SNG، همکاری و حمایت قانونی به منظور تسهیل و تسریع در راستای تامین زمین مورد نیاز احداث واحدهای SNG بوده و اعطای مجوز، پروانۀ بهره‌‎برداری، تخصیص ارز، ثبت سفارش و تعیین تعرفه، تخصیص منابع استانی در دسترس و پیگیری تامین سرمایه مورد نیاز احداث واحدهای SNG را از طریق اعطای تسهیلات بانکی پیگیری خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: موضوع استفاده از تکنولوژی‌های جدید به دلیل ناترازی زمستانی گاز در خراسان رضوی از تاکیدات وزیر محترم نفت بود که با امضای این تفاهم نامه شرایط و امکان استفاده صنایع و شهرک های صنعتی استان از تکنولوژی های روز دنیا همانند تولید گاز مصنوعی در چهارچوب شیوه نامه ابلاغی وزیر نفت تسهیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی افتخاری با بیان این مطلب که وزارت نفت آمادگی دارد با بهره مندی از ظرفیت های جدید، حداکثر حمایت و همکاری را در رفع مشکل ناترازی گاز طبیعی و تامین انرژی مورد نیاز زمستانی بخش صنعت به‌عمل آورد، گفت: صاحبان صنایع و مدیران شهرک‌های صنعتی مستقر در استان می‌توانند از مزایای شیوه نامه ابلاغی وزیر نفت و همچنین تفاهم نامه منعقد شده وزارت نفت و استانداری خراسان رضوی استفاده نموده و تاسیسات خود را به تجهیزات سوخت SNG به عنوان یکی از روش‌های استمرار فعالیت در شرایط قطع گاز طبیعی مجهز نمایند. در این راستا دبیرخانه طرح تحول نفت و گاز استان مستقر در شرکت گاز خراسان رضوی نیز آمادگی دارد در زمینه ارایه مشاوره فنی و اطلاعات تکمیلی به مدیران صنایع و شهرک های صنعتی و سرمایه گذاران علاقمند به موضوع اقدام کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن