استانی

ترویج رشته تیراندازی شبه‌شکار (تری‌دی) منجر به حفظ حیات وحش می‌شود

کد خبر : 52637

رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی باکمان گفت: ترویج و توسعه رشته ورزشی شبه‌شکار (تری‌دی) زمینه جلوگیری از شکار بی‌رویه گونه‌های جانوری و پرندگان و حفاظت از حیات وحش را فراهم می‌کند.

به گزارش صبح مشهد، کاظم قبادی روز جمعه در حاشیه برگزاری نخستین مرحله مسابقات تری دی( شبه شکار ) تیراندازی با کمان قهرمانی کشور در سبزوار، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رشته ورزشی در واقع به منظور حفاظت از محیط زیست ابداع شده است.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده ۹۰ درصد شکارچیان برای هیجانات شکار مبادرت به این کار می کنند لذا با توسعه رشته تری دی و تخلیه هیجانات ناشی از شکار، زمینه مراقبت بیشتر از حیات وحش فراهم می شود.

رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: کشورهای مختلف رقابت های قاره ای و جهانی تری دی را زیر نظر فدراسیون تیراندازی با کمان برگزار می کنند.

قبادی افزود: نخستین مرحله مسابقات تری دی تیراندازی با کمان قهرمانی کشور به منظور رتبه‌بندی افراد با حضور ۴۰ کماندار از ۱۲ استان کشور و در رده‌های سنی مختلف مرد و زن و به صورت آزاد به میزبانی سبزوار در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، ورزش تری دی (شبه شکار) تیراندازی با کمان ورزشی است که شرکت کنندگان مجسمه ها و ماکت های حیوانات تعبیه شده در نقاط جنگلی را هدف قرار می دهند و در پایان کسانی که تیر خود را نزدیک تر به مجسمه زده باشند، امتیاز بیشتری می گیرند.

در این مسابقه اصابت تیر به نقاط حساس حیوان نظیر ریه و قلب بیشترین امتیاز را دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن