یادداشت روز

یک نماینده سابق مجلس:

اتحاد بین سه قوه باعث حضور گسترده مردم در انتخابات خواهد شد

کد خبر : 52286

یک نماینده سابق مجلس گفت: قطعا به هر میزان که اتحاد بین سه قوه بیشتر شود، گره‌های اقتصادی هم بهتر باز خواهد شد و ما امسال شاهد انتخاباتی پرشور و حضور گسترده مردم خواهیم بود.

به گزارش صبح مشهد، حمیدرضا ترقی در گفت‌وگوی خبری با اشاره به بیانات رهبری در نماز عید فطر مبنی بر لزوم حفظ اتحاد بین مسئولین، اظهار کرد: در طول دو سال اخیر برخی تلاش داشتند این طور القا کنند که در کشور یکدستی کامل به وجود آمده و هر کدام از سه قوه به دلیل اینکه از یک طرز فکر هستند، سعی در پوشاندن خطاهای یکدیگر دارند، در حالیکه هر کدام از قوا در حال انجام وظیفه خود هستند و مطابق با قانون عمل می‌کنند، اما باید در مسائل اصلی با یکدیگر همکاری داشته باشند و برای انجام وظایف خود به هم کمک کنند.

وی افزود: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و اختلافات جزئی پسندیده نیست و امروز ما برای حل مشکلات اساسی کشور که عمدتا در حوزه اقتصادی قرار دارد، نیازمند انسجام و همگرایی بین سه قوه هستیم. قطعا به هر میزان که این اتحاد بیشتر شود، گره‌های اقتصادی هم بهتر باز خواهد شد که نهایتا منجر به افزایش رضایتمندی مردم و سرمایه اجتماعی نظام خواهد شد و ما امسال شاهد انتخاباتی پرشور و حضور گسترده مردم خواهیم بود.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: اگر نقش نظارتی مجلس منطبق بر یک منطق در راستای افزایش کارامدی دولت باشد، یک امر ضروری است، اما اگر به سهم‌خواهی و امتیازگیری از دولت تبدیل شود، مردود و بر خلاف مصالح ملی می‌باشد.

ترقی ادامه داد: ممکن است برخی نمایندگان صرفا به دلیل اینکه دولت با برخی از انتصابات در حوزه انتخابیه آنان مخالفت کرده، استیضاح وزیری را امضا کنند و سپس که قولی از وزیر دریافت کردند، امضای خود را پس گیرند. نام این کار نظارت نیست و دخالت در عزل و نصب‌هاست که مکررا هم از سمت رهبری رد شده است. اما اگر دلیل اصلی طرح سوال یا استیضاح وزرا افزایش کارامدی دولت و ارائه راهکار برای حل مشکلات وزارتخانه‌ها باشد، در راستای هم‌افزایی بین دولت و مجلس خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن