استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

خراسان رضوی مستعد سرمایه گذاری/ دومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 11814

خراسان رضوی با ظرفیت های فراوان در حوزه کشاورزی، صنعت، حمل و نقل و گردشگری مستعد سرمایه گذاری است و لذا برگزاری دومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصتی ویژه برای استفاده از این موقعیت می باشد.

نشست خبری دومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، پیرامون برگزاری دومین نمایشگاه ملی بورس، بیمه، بانک و فرصت های سرمایه گذاری در مشهد گفت: از ابتدای امسال شاهد افزایش صادرات استان از نظر وزن و ارزش بوده ایم.

علی رسولیان اظهار کرد: امسال موفق شدیم برای اولین بار از طریق جمهوری تاتارستان و انعقاد ۲۷ تفاهم نامه عملیاتی با این جمهوری و صدور چهار میلیون کالا به تاتارستان به بازار روسیه ورود پیدا کنیم.
وی برنامه ریزی برای حضور هیات های بازرگانی خارجی از کشورهایی مانند هنگ کنگ و اعزام هیات به این کشورها، برگزاری نمایشگاه اختصاصی کالا در هرات، کابل، ترکمنستان، قزاقستان، عراق، تاجیکستان و برقراری ارتباط با سفرای ایرانی و خارجی برای حضور آنان در استان خراسان رضوی را از دیگر برنامه ها در راستای تقویت روابط خارجی طی سال جاری برشمرد.
رسولیان گفت: با توسعه تعاملات منطقه ای و توجه به بازارهای اطراف خراسان رضوی در صدد توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم.

ظرفیت های کم نظیر خراسان رضوی برای جذب سرمایه گذار
وی افزود: ظرفیت های اقتصادی این استان بسیار است به طوری که چهارمین استان صنعتی، برخوردار از سهم ۱۸ درصدی در قطعه سازی و دومین استان خودروساز کشور است و درصدد رساندن ظرفیت تولید فولاد خود به ۱۰ میلیون تن در سال می باشد.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۱۴٫۵ میلیون واحد دامی، هشت میلیون تن محصولات کشاورزی در سال، رتبه دوم تا چهارم کشور در تولید انواع محصولات کشاورزی، بیشترین صادرات مرغ و تخم مرغ، ظرفیت های گردشگری فراوان و میزبانی از ۲۸٫۵ میلیون زائر در سال می باشد.
رسولیان گفت: ظرفیت های مزبور نشان می دهد خراسان رضوی منطقه ای جاذب و مفید برای سرمایه گذاری است و در این عرصه موفق خواهد بود.
وی افزود: در این راستا در ستاد سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی شبکه مجازی در حال راه اندازی است که فرآیند صدور مجوزها برای سرمایه گذاری را تسهیل کرده و به صورت شفاف مراحل کسب مجوزها و فرآیندها را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: با راه اندازی این شبکه در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری روند صدور مجوز و فرآیند جذب سرمایه گذاران تسهیل می شود.

وجود ۶۰۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی در بانکهای خراسان رضوی
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در این استان ۲۹ بانک دولتی و خصوصی با برخورداری از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی وجود دارد که در چهار ماه ابتدای امسال ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بخشهای مختلف اقتصادی پرداخت کرده است.
وی افزود: همچنین در چهار ماه ابتدای امسال بانکهای خراسان رضوی ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال وام ازدواج به ۲۵ هزار و ۳۲۳ زوج جوان پرداخت کردند در حالی که پرداختی بانکهای استان به زوج های جوان در سال گذشته یکهزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بود.
وی اظهار کرد: بانکهای این استان در مدت مزبور ۴۵۰ میلیارد ریال به سه هزار و ۶۴۰ طرح اشتغالزا پرداخت کرده اند تا زمینه ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی که تکلیف خراسان رضوی در سال جاری است را فراهم کنند.
رسولیان گفت: ۲۱ شرکت بیمه دولتی و خصوصی فعال در این استان وجود دارد و ضریب نفوذ بیمه ها در خراسان رضوی از ضریب نفوذ بیمه ها در کشور بیشتر است.

بورس، بازار مطمئن سرمایه گذاری مردم
وی افزود: تامین منابع مالی از طریق بانکها در کشور کافی نیست و باید این رویکرد تغییر کرده و به سوی بورس هدایت شود.
وی ادامه داد: منابع مالی خرد بسیار در دست مردم علاقه مند به سرمایه گذاری وجود دارد که نمی دانند از این منابع چگونه بهره گیرند لذا به ناچار در بانکها یا دیگر شرکتها سپرده گذاری می کنند.

بهره برداری از ۱۷۲ هزار میلیارد ریال پروژه اقتصادی در سال جاری
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه اقتصادی استان از سال گذشته روند رو به رشد در بخشهای صادرات، اشتغال، کاهش بیکاری، کاهش تورم، پرداخت تسهیلات و جذب سرمایه ایجاد شده که این روند در سال جاری نیز ادامه یافته است.
وی افزود: امسال ۱۷۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال پروژه اقتصادی و عمرانی در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد که اغلب آنها پروژه های بزرگ در حوزه فولاد، کاغذ، دارو، شیشه، منسوجات و سیلیس هستند.
وی اظهار کرد: در هفته دولت امسال یکی از پروژه های بزرگ که توسط سرمایه گذاران چینی اجرا و در آن یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای تولید کاغذ انجام شده در شهر جدید بینالود به بهره برداری می رسد.

 نتایج برگزاری اولین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری در مشهد
رسولیان گفت: یکی از نتایج برگزاری نخستین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری در مشهد طی سال گذشته، فراهم شدن زمینه راه اندازی سندیکا یا شورای هماهنگی بیمه ها با عضویت ۲۱ شرکت بیمه در استان و شعبه رسیدگی به دعاوی بیمه با همکاری قوه قضائیه در سال جاری می باشد.
وی افزود: با توجه به منابع مالی فراوان در این راستا، فرصت های سرمایه گذاری بی نظیر و متقاضی سرمایه گذاری بیشمار در این استان، برگزاری نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری می تواند بین بخشهای مختلف تاثیرگذار در سرمایه گذاری برای استفاده از فرصتها هماهنگی و تعامل ایجاد کند.
وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بورس، بیمه، بانک و فرصت های سرمایه گذاری می تواند توجه مردم را به سوی سرمایه گذاری جلب نماید و راه های جدید و امن سرمایه گذاری برای جذب سرمایه های خرد مردم را برای آنان تبیین و فراهم کند.
وی ادامه داد: نمایشگاه مزبور این فرصت را برای مردم فراهم می کند که با ظرفیت های بورس آشنا شده و سرمایه های خود را به سوی بورس سوق دهند تا از سود مطمئن تر بهره مند شوند و از محل سرمایه گذاری خود اطمینان داشنه باشند.
دومین نمایشگاه بورس، بیمه، بانک و فرصت های سرمایه گذاری، دوم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش می یابد.

همچنین مهرداد جهانتاب مدیر اجرایی نمایشگاه بورس، بیمه، بانک هم با اشاره به استقبال قابل توجه شرکتها از این نمایشگاه افزود: در نخستین دوره این نمایشگاه شرکت کنندگان در ۲۸ غرفه حضور یافتند که این تعداد در دوره دوم به ۷۰ غرفه افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری در مشهد دستاوردهای بسیار داشت به طوری که از اهداف تعیین شده پیشتر رفتیم.
وی گفت: برقراری ارتباطات جدید بین نهادها و شرکت های سرمایه گذاری، معرفی بیشتر بانکها و ظرفیت های بورس به مردم، مکاتبه با ۶۶ شرکت سرمایه گذاری خارجی، افتتاح ۳۰۰ حساب جدید از سوی مردم در بانکها و فعالیت بیشتر کارگزاری های بورس استان از دستاوردهای این نمایشگاه در سال گذشته بود.
جهانتاب افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه تجمیع ارگان های مربوط به بازار سرمایه و منابع مالی است تا با ایجاد ارتباط منطقی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به مردم بتوان در ارتقای این حوزه گام برداشت.
وی با اشاره به بازدید ۱۸ هزار نفر از نخستین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصتهای سرمایه گذاری مشهد در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به همزمانی برگزاری دومین دوره از این نمایشگاه با نمایشگاه صنایع غذایی، پیش بینی می شود شمار بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به بیش از ۷۰ هزار نفر برسد.
وی گفت: در این نمایشگاه چند کارگاه آموزشی و یک همایش نیز برگزار می شود که استادان مطرح از سازمان بورس تهران در انها حضور می یابند.
جهانتاب با اشاره به وجود ۷۰ کارگزاری بورس در خراسان رضوی افزود: از آنجا که سازمان بورس و اوراق بهادار در تهران مستقر بوده و شعبه ای در هیچیک از استانهای کشور ندارد، کارگزاری های استانی بورس نتوانسته اند به نحو مطلوب به مردم معرفی شوند.
وی ادامه داد: بورس در خراسان رضوی فقیر است و امکاناتی ندارد زیرا حمایتی از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نمی کند.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش شده است، کارگزاری های بورس به مردم معرفی شوند زیرا مطمئن ترین بازار برای جذب سرمایه های خرد هستند که از آنها غفلت شده است.
گفتنی است دومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری از دوم تا ششم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن