اسلاید شوشهری

فرماندار مشهد: گرانی، بیشتر از گران فروشی در بازار میوه خودنمایی می کند

کد خبر : 52205

فرماندار مشهد در واکنش به گلایه ها از افزایش قیمت میوه طی هفته های گذشته گفت: بیشتر گلایه های مردم به خاطر گرانی در بازار است که با گران فروشی تفاوت دارد.

به گزارش صبح مشهد، محسن داوری اظهار کرد: این که بگوییم میوه، خارج از قاعده گران شده و گران فروشی وجود دارد با موضوع گرانی میوه تفاوت دارد.

وی با اشاره به این که با هرگونه گران فروشی برخورد می شود، افزود: بحثی که در بازار میوه و صیفی جات وجود دارد گرانی این اقلام است و گرانی بیشتر از گران فروشی در بازار میوه خودنمایی می کند. به عنوان مثال برخی گلایه می کنند که قیمت سیب در روزهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. اما این محصول مربوط به فصل بهار نیست و هزینه های نگهداری، حمل و… به آن اضافه می شود. ما هم قبول داریم که محصولات کشاوزری گران است اما این با گران فروشی متفاوت است و نمی توانیم با آن برخورد کنیم.

داوری ادامه داد: در ساختار نظارت بر بازار، فرمولی تعریف کردیم که میوه بر اساس یک قاعده مشخص از کشاورز به میدان بار و سپس به مغازه دار می رسد. محصولات کشاورزی هرروز کشف قیمت می شوند و اگر کسی محصولات خود را بالاتر از فرمول تعیین شده بفروشد با او برخورد می کنیم.

فرماندار مشهد با اشاره به زمینه های افزایش قیمت در هفته های گذشته گفت: برخی روزها و خبرها سربار میوه را اضافه می کنند. به عنوان مثال در تعطیلات عید نوروز، کرایه حمل بار افزایش قابل توجهی داشت که این از گران فروشی متفاوت است. ما به صورت جدی با گران فروشی برخورد می کنیم و مردم عزیز هم می توانند شکایات خود را به شماره تلفن ۱۲۴ ارسال کنند.

منبع: فارس خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن