شهری

تعداد بیماران سرپایی کرونا در مشهد ۳۲ درصد کاهش یافت

کد خبر : 35669

مراجعه سرپایی مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۲ درصد کاهش داشت.

صبح مشهد– دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز جمعه به نقل از قائم مقام بهداشتی این دانشگاه گزارش داد: مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا در مشهد طی هفته اول آذر ماه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بود که این تعداد در هفته دوم این ماه به یک هزار و ۷۰۰ نفر رسید.
دکتر کاظم فرهمند افزود: از ابتدای آذر ماه تاکنون روزانه به طور متوسط حدود ۱۰۰ واحد صنفی به علت بی توجهی به محدودیت ها پلمب شده است و گرچه این کار خوشایند ما نیست اما ناچار به اعمال قانون هستیم.
وی ادامه داد: طبق آخرین دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت‌های مشاغل و رفت و آمد در شهرهای دارای وضعیت قرمز یک هفته تمدید شده و رفت و آمد خودروها در این شهرها پس از ساعت ۲۱ تا صبح روز بعد ممنوع است.

قائم مقام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هفته آینده در شهرهای دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا مشاغل گروه یک، در شهرهای دارای وضعیت نارنجی مشاغل گروههای یک و ۲ و در شهرهای دارای وضعیت زرد گروهای شغلی یک، ۲ و سه مجاز به فعالیت هستند.
وی افزود: در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان خراسان رضوی وضعیت سفید نداریم و امیدواریم با تداوم همکاری‌های مردم در حوزه سلامت، ضمن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، به وضعیت سفید و مطلوب دست یابیم.
فرهمند ادامه داد: تلاش مدافعان سلامت با همکاری همه‌جانبه مردم به نتیجه می‌رسد و اگر مردم همکاری کنند به وضعیت مطلوب می‌رسیم و می‌توانیم پایان محدودیت‌ها را اعلام کنیم.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴۷ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است.

همجنین تاکنون ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن