پایتخت فرهنگ اسلامی

ظهور و بروز هویت جهانی مشهد در رویداد بین المللی ماه امت 

کد خبر : 52169

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید در رویداد بین المللی ماه امت به ظهور و بروز هویت جهانی مشهد که تاکنون محسوس نبوده، توجه بیشتری شود. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری رویداد بین المللی ماه امت، حجت الاسلام حسن منصوریان در این خصوص اظهارداشت: به منظور تقویت جاذبه های محلی در مناطق حاشیه شهر مشهد، طرحی با عنوان ماه امت توسط مدیریت شهری برنامه‌ریزی شده که مرحله نخست این طرح سال گذشته در محله گلشهر اجرا گردید، این منطقه به دلیل سکونت مهاجران افغانستانی، جاذبه و ظرفیت بین المللی دارد.

وی بیان داشت: به همین منظور دومین رویداد بین المللی ماه امت با حضور کشورهای مختلف از ۲۹ فروردین سال جاری در شهرک شهید باهنر مشهد برگزار می گردد که قطعا با استقبال مردم مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این رویداد به آواها و نواهای کشورهای اسلامی می پردازد که در کنار ایران، کشورهای افغانستان، پاکستان، لبنان و چند کشور دیگر مدنظر خواهند بود.

منصوریان ادامه داد: ساکنان و زائران بین المللی بسیاری در مشهد حضور دارند اما ظهور و بروز هویت جهانی مشهد در رویدادها و رفتار مردم این شهر آنچنان محسوس نیست، بنابراین باید به ظرفیت های خاص هویت مشهد توجه بیشتری شود.

منصوریان خاطرنشان کرد: علاوه بر این در رویداد ماه اما تلاش شده تا از نمادهای مهم و مشترک فرهنگی همچون صنایع دستی و هنر بهره گرفته شود و بر این باوریم که این نمادها نقش بارزی در نزدیک شدن ملل به یکدیگر دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن