اقتصادی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

آتش سوزی کارخانه الکترواستیل ضربه ای به بخش تولید کشور بود

کد خبر : 51944

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آتش سوزی گسترده دیروز کارخانه الکترواستیل و خسارت وارده ناشی از آن ضربه ای به بخش تولید استان و کشور بود که موجب بیکاری جمع زیادی از کارکنانش می شود.

به گزارش صبح مشهد، امیررضا رجبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته با اعلام آتش سوزی گسترده در کارخانه الکترواستیل بلافاصله گروهی از حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان در محل حاضر شد تا از نزدیک شرایط را بررسی کند.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه نشان داد که آتش سوزی در کارخانه الکترواستیل گسترده بوده و انبار محصولات، مواد اولیه و بخش عمده ای از خط تولید آن را درگیر آتش کرده است و در واقع خسارت بسیار سنگین بود و همه چیز از دست رفته بود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اشتغال بیش از هزار نفر در کارخانه الکترواستیل گفت: خوشبختانه در زمان بروز آتش سوزی کارخانه در وضعیت تعطیل قرار داشت و هیچ یک از کارکنان در محل حضور نداشتند از این رو این حادثه خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.

رجبی با بیان این که کارخانه الکترواستیل بیمه بوده است افزود: عوامل شرکت بیمه آسیا پس از آتش سوزی در محل حضور یافتند و خسارت را برآورد می کردند و نیروهای آتش نشانی نیز پس از خاموش کردن آتش و لکه گیری درحال بررسی علت حادثه بودند.

وی ادامه داد: در واقع آنچه از کارخانه باقی مانده است بخشهای مربوط به مونتاژ و یخچال صنعتی است اما سالن انبار، سالن محصول و خط تولید دچار خسارت شدید شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هنوز علت قطعی آتش سوزی در کارخانه الکترواستیل مشخص نیست و احتمال دارد اتصال برق فشار قوی این حادثه را رقم زده باشد همچنین در شرایط کنونی نمی توان عدد قطعی برای خسارت اعلام کرد.

رجبی افزود:الکترواستیل جزء کارخانه های بزرگ لوازم خانگی بود که انواع یخچالهای خانگی و صنعتی و فریزر را تولید می کرد و این واحد جزء برندهای مطرح استان و کشور است و از بخشهای مهم شبکه توزیع کشور در حوزه یخچال به شمار می رود و بازار قابل توجه صادراتی نیز دارد.

وی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری واحد الکترواستیل به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می رسد و این ارزش‌گذاری جدا از قطعات و تجهیزاتی است که واحد نسبت به مونتاژ آن اقدام می کند، این واحد دارای سابقه زیاد و محصول کیفی و برند است و ماندگاری محصولش نیز زیاد است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با تعطیل شدن کارخانه الکترواستیل جمع زیادی از کارگران بیکار می شوند که باید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود کند تا از برای کارگران مشکلات به وجود نیاید.

رجبی افزود: آنچه این اداره کل می تواند انجام دهد، بررسی موضوع و تامین نیازهای واحد به لحاظ تسهیلات بانکی است تا بتوان زمینه فعالیت مجدد آن را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، واحد تولیدی الکترواستیل واقع در کیلومتر چهار بزرگراه آسیایی مسیر مشهد – قوچان صبح روز گذشته (۱۵ فروردین ماه) دچار آتش سوزی شد اما با تلاش ۱۵۰ نفر از آتش نشانان که چندین ساعت به طول انجامید آتش خاموش شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن