اسلاید شوشهری

حضور زائران درمشهد از مرز ۱۰ میلیون گذشت

کد خبر : 51902

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه جاری وارد این استان شدند.

به گزارش صبح مشهد، حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد مسافر نوروزی، ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد مقدس سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه روز گذشته ورود ۴۹۹ هزار و ۱۵۱ نفر مسافر به استان خراسان رضوی ثبت شده است، بیان کرد: کمترین شمار ورودی به استان از طریق هوایی با سه درصد و پس از آن پنج درصد از طریق ریلی و ۶ درصد به وسیله حمل و نقل عمومی جاده ای گزارش شده است.

گنابادی نژاد اظهار داشت: ۸۶ درصد از مسافران نوروزی به خراسان رضوی از طریق وسیله نقلیه شخصی به این استان سفر کرده‌اند.

رییس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ساماندهی نرخنامه هتلها و ارایه نرخ واحد مهمترین اقدام انجام شده در حوزه هتلها است.

محمود مادرشاهیان افزود: در مدت اعلام شده از ۱۵ اسفند ماه پارسال تاکنون ۴۵۴ بازدید نظارتی از هتلها انجام شد که در پی آن ۹ تذکر، ۲ اخطار و ۱۹ شکایت در این بخش ثبت شد و هیچ مهر و مومی در این زمینه انجام نشده است.

وی با اشاره به ۴۴۲ بازدید نظارتی از هتل آپارتمان و صدور ۱۰ تذکر و دریافت ۱۳ شکایت، گفت: از واحدهای مهمانپذیر نیز ۴۳۷ بازدید انجام شد که پنج شکایت در این بخش دریافت و ۲۱ واحد بدون پروانه در این حوزه مهر و موم شده است.

وی شمار بازدید نظارتی از خانه مسافرها را هزار و ۱۵۵ مورد و مهر و موم پنج واحد اعلام و بیان کرد: میزان وجه عودت داده شده از سوی هتلها به مسافران ۳۶ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن