اسلاید شوشهری

خراسان رضوی برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا در آماده باش است

کد خبر : 41482

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از آماده باش مراکز درمانی مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا خبر داد.

صبح مشهد– دکتر علی اصغر انجیدنی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اختصاص تخت های ویژه برای بیماران مبتلا به کرونا و افزایش تعداد مراکز اورژانس از جمله تمهیداتی است که در قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا اندیشیده شده است.
وی افزود: هم اکنون در استانها و کشورهای همجوار شیوع نوع دلتای ویروس کرونا مشاهده می شود و افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان دهنده اوج دوباره این ویروس در جامعه است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد ادامه داد: سویه هندی کرونا قدرت سرایت بیشتر دارد و علایم شدیدتر ایجاد می کند، از همین رو رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم شرکت در تجمع ها برای کنترل این ویروس ضروری است.
وی گفت: امیدواریم با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در آینده نزدیک شاهد کاهش تعداد بیماران در استان خراسان رضوی و کشور باشیم.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار رسمی سه میلیون و ۳۴۴ هزار و ۱۲۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۸۵ هزار و ۵۴۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن